Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
L’ Altra Italia
25-08-2022, 11:24 AM
Bericht: #1
L’ Altra Italia
Voor het eerst een pizza gaan eten bij deze Italiaan in Latem.
De Funghi kon me zeker bekoren, het halfje Villa Antinori 2019 (24 €) ook wel.
Zeer smooth, frambozen (typisch aroma van een jonge wijn), mooi evenwicht en rijpe (doch wel voelbare) tannines. Beetje zoals een moderne Bordeaux eigenlijk.
Paste ook heel goed bij de pizza.
   

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
25-08-2022, 10:35 PM
Bericht: #2
RE: L’ Altra Italia
(25-08-2022 11:24 AM)vinejo schreef:  Voor het eerst een pizza gaan eten bij deze Italiaan in Latem.
De Funghi kon me zeker bekoren, het halfje Villa Antinori 2019 (24 €) ook wel.
Zeer smooth, frambozen (typisch aroma van een jonge wijn), mooi evenwicht en rijpe (doch wel voelbare) tannines. Beetje zoals een moderne Bordeaux eigenlijk.
Paste ook heel goed bij de pizza.

Tiens, kan je daar buiten zitten?

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
25-08-2022, 11:14 PM
Bericht: #3
RE: L’ Altra Italia
(25-08-2022 10:35 PM)Olivier schreef:  
(25-08-2022 11:24 AM)vinejo schreef:  Voor het eerst een pizza gaan eten bij deze Italiaan in Latem.
De Funghi kon me zeker bekoren, het halfje Villa Antinori 2019 (24 €) ook wel.
Zeer smooth, frambozen (typisch aroma van een jonge wijn), mooi evenwicht en rijpe (doch wel voelbare) tannines. Beetje zoals een moderne Bordeaux eigenlijk.
Paste ook heel goed bij de pizza.

Tiens, kan je daar buiten zitten?

Ja hoor, behoorlijk grote tuin, volledig overdekt terras.
Ze hadden ook een Bardolino rosé, interesseerde me wel maar werd per glas geschonken. En dat riskeer ik niet op restaurant, sedert die 5 dagen dat ik eens sommelier was in D Ouwe Hoeve. Ik moest constant restjes bij elkaar klieken…Rolleyes
Dus nu zoek ik altijd naar halfjes op de kaart…

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)


Ga naar locatie: