Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Terminus
31-03-2023, 08:28 PM
Bericht: #1
Terminus
iemand ervaring met https://www.terminus.be/nl ?

My tastes are simple, I am easily satisfied with the best.
Winston Churchil
31-03-2023, 10:17 PM
Bericht: #2
RE: Terminus
(31-03-2023 08:28 PM)shiraz schreef:  iemand ervaring met https://www.terminus.be/nl ?

Prijs kwaliteit top en Pieter is een echte wijnfreak.
01-04-2023, 08:36 AM
Bericht: #3
RE: Terminus
(31-03-2023 08:28 PM)shiraz schreef:  iemand ervaring met https://www.terminus.be/nl ?

Pieter Verheyde, mijn oud klasgenoot en ex-sommelier van 't Hof van Cleve runt de business en doet dit verdomd goed. Hij blijft trouw aan de 'oerdegelijke Vlaamsche' keuken met de nadruk op 'correct klaargemaakt'. Van een 'goe stikske' wit-blauw, toet karnemelkpatatjes of en stutte met gekapt kan je hier terecht... en natuurlijk zijn passie 'wijn' is merkbaar in de wijnen die worden aangeboden en dit aan zeer schappelijke concurrentiële prijzen. (Hier staat De Sousa en Fallet Prevostat nog op de kaart Wink tja wel niet aan de prijs dat we ze aankopen ter plaatste Wink )

De Cave waar u nu ook online kan bestellen staat nog niet helemaal op zijn poten, ik bestelde er onlangs nog. Je wordt niet naar een betaalsite doorgestuurd maar je ontvangt mail...als de wijn in voorraad is, is ze niet in voorraad dan ontvang je niks en das dan wel ambetant Cool
De superette, ook nog niet zo oud & ligt boven de cave, ideaal voor de hobbykoks die willen uitpakken met 'e goed stikske biefsteak'.

En...ik moet dringend weer eens naar 'de schreve van't land' - Terminus lift op de grens aan de oude douanepost cheers
Een tussenstop met de fiets, avondje met vrienden...iedereen is hier welkom en steeds met de lacht.
01-04-2023, 08:57 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-04-2023 om 08:57 AM door Biff.)
Bericht: #4
RE: Terminus
Pieter is idd een topkerel!
We gingen er al enkele malen eten en de porties zijn copieus te noemen.
Het is er wel druk, houd daar rekening mee, reserveren is een must!
Zn wijnkaart werd enkele jaren terug door Michelin uitgeroepen tot wijnkaart van het jaar en is indrukwekkend, maar toen wij er waren kon hij toch bepaalde wijnen niet meer aanbieden....een update van zijn wijnkaart dringt zich op, of het zou moeten zijn dat dit reeds gebeurt is.
We dronken er een Chateau Margaux 1971 -okee ze waren niet in hun goede doen in de 70er jaren maar bon- aan 200 euro...
Zn caviste moet ik dringend es naartoe, ik spreek er al maanden over maar het is er nog niet van gekomen.
Mss moet ik er deze namiddag es naartoe cheers

Live your life to the fullest, because it only happens once...
01-04-2023, 12:03 PM
Bericht: #5
RE: Terminus
Ja, ik heb daar La Ripaille van Domaine du Collier kunnen drinken :

http://www.vinejo.freebb.be/thread-7350....t=Terminus

Hun wijnkaart is letterlijk een boek, met alle namen waar een wijnkenner wild van wordt.

Wel akkoord met wat hierboven gezegd werd : het is er druk en je moet soms wel wat wachten. Gezellig chaotisch is hoe ik het zou noemen.

Ze hebben er doordeweeks ook een zeer scherp geprijsde plat du jour, vaak typisch Belgische klassiekers. Als je op zo’n moment kan gaan, eet je lekker en goedkoop en kan je je budget volledig gebruiken voor een mooie fles applaus

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
01-04-2023, 04:56 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-04-2023 om 04:57 PM door shiraz.)
Bericht: #6
RE: Terminus
Bedankt voor de info, ik zal er zeker eens langsgaan Slurp cheers Slurp

My tastes are simple, I am easily satisfied with the best.
Winston Churchil
01-04-2023, 06:25 PM
Bericht: #7
RE: Terminus
Leuke plek, wij waren er enkele jaren geleden in de zomervakantie en aten destijds buiten, op het terras. Wat we precies aten en dronken weet ik niet meer, maar in mijn herinnering was het wel lekker en was er wat betreft wijn een ruime en boeiende keuze in wijnen per glas.

Het tafeltje naast ons zat - echt waar - de acteur die Freddy De Vadder speelt. De meeste andere tafels leken gevuld met West-Vlamingen uit de buurt, waardoor het leek alsof we op de set van Bevergem waren terechtgekomen.
02-04-2023, 02:38 AM
Bericht: #8
RE: Terminus
(01-04-2023 06:25 PM)troisetoiles schreef:  Leuke plek, wij waren er enkele jaren geleden in de zomervakantie en aten destijds buiten, op het terras. Wat we precies aten en dronken weet ik niet meer, maar in mijn herinnering was het wel lekker en was er wat betreft wijn een ruime en boeiende keuze in wijnen per glas.

Het tafeltje naast ons zat - echt waar - de acteur die Freddy De Vadder speelt. De meeste andere tafels leken gevuld met West-Vlamingen uit de buurt, waardoor het leek alsof we op de set van Bevergem waren terechtgekomen.

Haha, zalig Smile

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
02-04-2023, 09:01 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 02-04-2023 om 09:01 AM door Biff.)
Bericht: #9
RE: Terminus
(01-04-2023 06:25 PM)troisetoiles schreef:  De meeste andere tafels leken gevuld met West-Vlamingen uit de buurt, waardoor het leek alsof we op de set van Bevergem waren terechtgekomen.
Zelf Westvlaming zijnde kan ik het me zó voorstellen Big Grin
Ook de Fransen vinden deze plek volop!
Pieter bracht enkele jaren geleden een boek uit over Champagnes die ik daar dan ook kocht (maar nog niet las) Blush

Live your life to the fullest, because it only happens once...


Ga naar locatie: