Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fruitière Vinicole d'Arbois
15-12-2010, 06:08 PM
Bericht: #1
Fruitière Vinicole d'Arbois
De fruitière is dé coop van de jura (misschien wel de enige?). Savagnin 2003 over een weekje leeggemaakt. Typisch savagnin: droog, noten, chips en curry in de afdronk. Zeer mooie witte jura met 4jaar sous voille, zeker met da blokske comté van fanfan. Een combinatie waar ik WILD van word...taz
16-12-2010, 12:05 AM
Bericht: #2
RE: Fruitière Vinicole d'Arbois
ge hebt ter nog een paar denk ik , zeker in Voiteur en Pupillin (beetje verder aan Overnoy). Zitten mooie dingen tussen.
Nie alleen wild eh! :-)

Wine is sunlight , held together by water !
16-12-2010, 12:09 AM
Bericht: #3
RE: Fruitière Vinicole d'Arbois
Ik noteer... en lees aandachtig....en plak in mijn bestandje "Jura" !

Buvez du vin et vivez joyeux !
16-12-2010, 12:14 AM
Bericht: #4
RE: Fruitière Vinicole d'Arbois
We zullen nog wel eens een bestandje uitwisselen met wat flessen jura tussen ons:-)

Wine is sunlight , held together by water !
16-12-2010, 12:17 AM
Bericht: #5
RE: Fruitière Vinicole d'Arbois
(16-12-2010 12:14 AM)Venne schreef:  We zullen nog wel eens een bestandje uitwisselen met wat flessen jura tussen ons:-)
Zal ik voor de kaas zorgen en de Bulgaarse apero ? Wink

Buvez du vin et vivez joyeux !
16-12-2010, 12:22 AM
Bericht: #6
RE: Fruitière Vinicole d'Arbois
Perfecte match , wel ne hollandse oude gouda dan!

Wine is sunlight , held together by water !
17-11-2016, 10:48 PM
Bericht: #7
RE: Fruitière Vinicole d'Arbois
Terre de Marnes Trousseau 2014

Jonge, stevige kleur maar geen superconcentraat. Fruitige aanzet, vooral pruimen, bramen en wat kersen. Na een tijdje komt er wat rokerigheid naar boven samen met wat aardse tonen. De wijn is goed in evenwicht en heeft een mooi zuurtje dat voor een zekere frisheid zorgt. De afdronk eindigt met een kruidige, peperige toets.


Bijlagen Afbeeldingen
   
17-11-2016, 11:13 PM
Bericht: #8
RE: Fruitière Vinicole d'Arbois
2014 zou in jura een (zeer) goed jaar zijn vanwege de uitzonderlijk lange en prachtige nazomer. Was wat men mij daar vertelde toen ik er dat jaar passeerde. Spijtig genoeg was de 2014 dan nog niet beschikbaaar...
18-11-2016, 12:24 PM
Bericht: #9
RE: Fruitière Vinicole d'Arbois
(17-11-2016 11:13 PM)Hugel schreef:  2014 zou in jura een (zeer) goed jaar zijn vanwege de uitzonderlijk lange en prachtige nazomer. Was wat men mij daar vertelde toen ik er dat jaar passeerde. Spijtig genoeg was de 2014 dan nog niet beschikbaaar...

Nu verkoopt men volop 2014. En inderdaad, het jaar levert heel mooie wijnen op. Zeker rood valt goed mee. Mooi rijp fruit!
18-11-2016, 01:27 PM
Bericht: #10
RE: Fruitière Vinicole d'Arbois
(17-11-2016 10:48 PM)FRANCISPICCART schreef:  Terre de Marnes Trousseau 2014

Jonge, stevige kleur maar geen superconcentraat. Fruitige aanzet, vooral pruimen, bramen en wat kersen. Na een tijdje komt er wat rokerigheid naar boven samen met wat aardse tonen. De wijn is goed in evenwicht en heeft een mooi zuurtje dat voor een zekere frisheid zorgt. De afdronk eindigt met een kruidige, peperige toets.

Nog nooit een Trousseau gedronken, maar dit lijkt me wel iets voor mij te zijn. Als er tips zijn voor betaalbare wijnen in regio Kempen/Antwerpen ...

I was just, I was just, I was just sitting here thinking
About your kiss and your warm embrace
When the reflection in the glass that I held to my lips baby
Revealed the tears that were on my face
18-11-2016, 01:36 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 18-11-2016 om 01:37 PM door FRANCISPICCART.)
Bericht: #11
RE: Fruitière Vinicole d'Arbois
(18-11-2016 01:27 PM)33S schreef:  
(17-11-2016 10:48 PM)FRANCISPICCART schreef:  Terre de Marnes Trousseau 2014

Jonge, stevige kleur maar geen superconcentraat. Fruitige aanzet, vooral pruimen, bramen en wat kersen. Na een tijdje komt er wat rokerigheid naar boven samen met wat aardse tonen. De wijn is goed in evenwicht en heeft een mooi zuurtje dat voor een zekere frisheid zorgt. De afdronk eindigt met een kruidige, peperige toets.

Nog nooit een Trousseau gedronken, maar dit lijkt me wel iets voor mij te zijn. Als er tips zijn voor betaalbare wijnen in regio Kempen/Antwerpen ...

Trousseau is altijd betaalbaar. Ter plaatse meestal tussen de € 8 en € 14. Maar een invoerder vinden die deze wijnen in het gamma heeft is een ander paar mouwen.
18-11-2016, 02:12 PM
Bericht: #12
RE: Fruitière Vinicole d'Arbois
(18-11-2016 01:36 PM)FRANCISPICCART schreef:  
(18-11-2016 01:27 PM)33S schreef:  
(17-11-2016 10:48 PM)FRANCISPICCART schreef:  Terre de Marnes Trousseau 2014

Jonge, stevige kleur maar geen superconcentraat. Fruitige aanzet, vooral pruimen, bramen en wat kersen. Na een tijdje komt er wat rokerigheid naar boven samen met wat aardse tonen. De wijn is goed in evenwicht en heeft een mooi zuurtje dat voor een zekere frisheid zorgt. De afdronk eindigt met een kruidige, peperige toets.

Nog nooit een Trousseau gedronken, maar dit lijkt me wel iets voor mij te zijn. Als er tips zijn voor betaalbare wijnen in regio Kempen/Antwerpen ...

Trousseau is altijd betaalbaar. Ter plaatse meestal tussen de € 8 en € 14. Maar een invoerder vinden die deze wijnen in het gamma heeft is een ander paar mouwen.

Ter plaatse passeer ik zo direct niet Smile Ik moet wel af en toe voor 't werk in Luxemburg zijn en dan spring ik altijd even de Auchan binnen, zal daar eens kijken.

I was just, I was just, I was just sitting here thinking
About your kiss and your warm embrace
When the reflection in the glass that I held to my lips baby
Revealed the tears that were on my face
20-11-2016, 09:47 PM
Bericht: #13
RE: Fruitière Vinicole d'Arbois
(17-11-2016 11:13 PM)Hugel schreef:  2014 zou in jura een (zeer) goed jaar zijn vanwege de uitzonderlijk lange en prachtige nazomer. Was wat men mij daar vertelde toen ik er dat jaar passeerde. Spijtig genoeg was de 2014 dan nog niet beschikbaaar...

Blijkbaar is de 2015 nog uitzonderlijker. In een regio die soms last heeft van kille en natte zomers, was 2015 dus uitzonderlijk. Ik dronk er vrijdag enkele (zowel Plousard, Trousseau als Chardonnay) en die kenmerkten zich door veel materie.


Ga naar locatie: