Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Onvergetelijk
25-12-2010, 11:11 AM
Bericht: #1
Onvergetelijk
Matten ging even off topic, dus heb er maar een nieuwe opgestart- voor wie een supertasting meemaakte...

"Sorry helemaal off topic, maar dat was zo'n fantastische proeverij. Veel te weinig aandacht aan geschonken. (denk ik?) Want dit alles passeerde nog de revue: Goutorbe special club Grand Cru 2002, Collioure Coume del Mas Folio 2008, Ch9 Janasse Blanc 2007, Lynch Bages 1990, Barbaresco Bricco Libero 2000 Varaldo, Ch9 Janasse 2004, Vacqueras Garrigue 2004, Marcel Richaud l'Ebrescade 2004, Beaucastel 2003, Maury Mas Amiel 2004, Scapa 16years.


Was idd een super-dag.
Betse champagne, beste witte (Ch9 Janasse 07) en rode kleppers, whiskey, diner...
Alles erop en eraan
Onvergetelijk
(hoewel ik dus blijkbaar iets vergeten was... )

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
25-12-2010, 11:14 AM
Bericht: #2
RE: Onvergetelijk
Juist, nooit te boek gesteld of gepubliceerd... Geen notities meer teruggevonden - maar misschien heeft onze gastheer Tienne er nog wat liggen...? Smile
(herinner me dat we plots allemaal witte CH9 wouden kopen - ondertussen hier nog steeds niet gebeurd Rolleyes )

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
30-12-2010, 01:01 AM
Bericht: #3
RE: Onvergetelijk
Henri Goutorbe special club Grand Cru 2002
Stijlvolle champagne, gist, lekkere lange afdronk. Genietchampagne.

Coume del Mas Folio 2008 Collioure
Wijn van vooral Grenache Gris.
Mijn ontdekking in wit van 2010.
Volle wijn uit een warme streek, maar toch voldoende fris. mooi verweven houttoets.
Wit fruit, "dreft", mooie lengte.

Ch9 Janasse Blanc 2007
Lactisch, caramel, boter, wit fruit, bloemetjes. In de mond suuuuperzacht, de wijn smelt op je tong. Dronk ooit de witte Clos des Papes maar dit is een klasse beter.
95/100, Vinejo may 2010.

Lynch Bages 1990
Ik wist dat iemand kort ervoor vier flessen uit een kist van 12 naar de gootsteen verwees.
MIjn fles: een geruilde. De voorlaatste fles van mijn zakenpartner presteerde ook slecht, vandaar.
De kurk was reeds goed gezwollen. Ik dacht dus dat het noppes zou zijn.
Gelukkig niet. De wijn was nog zeer donker. Diepe volle geëvolueerde neus. De smaak was rijk, evenwichtig en lang. Jammer genoeg niet meer op te volgen.
PS: Bert gokte op nen 90.

Michel Magnien 2000 Clos de la Roche
De wijn werd onmiddellijk herkend als Bourgogne.
Volle wijn met evolutie, aardse toetsen. lang.

Barbaresco Bricco Libero 2000 Varaldo
Deze wijn was zoals het fruit, frisser. Kwam jonger over dan de Clos de la Roche, en had dus nog potentieel. Zeer mooi.

VAn de vier Rhônewijnen scoorde de Beaucastel 03 het slechtst. Deze wijn was helderder en zwoeler dan de 2004-wijnen. Vinejo vond naderhand dat hij kurk had. De collega's waren niet direct overtuigd. Ik haalde het er niet uit. Maar de wijn had "iets" waardoor hij mij niet beviel.
De Garrigue 04 was P/Q een toppertje. Zwart fruit, gecorseerde wijn.
De CdP Janasse 04 was zeer stijlvol. Finesse, kruidigheid. Jammergenoeg vond ik dat hij het wat moeilijk had tegen het zeer rijpe fruit van de sexy l'Ebrescade 04. Bom van een wijn.
De Maury Mas Amiel 2004 was zeer donker van kleur. Volle smaak, geconcentreerd fruit. Was minder zoet dan ik verwacht had. Deed het goed bij de frambozentaart.

Scapa 16Y
Zacht, rijke diepe smaak, lasts and lasts.
30-12-2010, 12:47 PM
Bericht: #4
RE: Onvergetelijk
Once upon a time there was Tienne...

http://www.youtube.com/watch?v=MDVhB0jGP7I

thank you

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)


Ga naar locatie: