Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Piu in Zaventem
30-12-2010, 02:54 PM
Bericht: #1
Piu in Zaventem
Deze week geluncht bij Piu in Zaventem. Volgens de Deltagids 2011, het beste Italiaanse restaurant in België.
Wijnkaart van een viertal pagina's (met denk) ik alle wijnen ook per glas. Twee witte geprobeerd (o.a. pinot grigio aan 5,75€ p/glas), ijs en ijskoud geserveerd waardoor de wijn helemaal dichtsloeg en na opwarmen in de hand nog altijd geen kwaliteit gevonden.

Alhoewel men doet uitschijnen dat wijn in het restaurant een belangrijke plaats in neemt (d.m.v. een aparte 'wijnhoek') lijkt me dit vooral schijn. Hoe kun je anders een wijnkaart aan je klanten geven met GEEN ENKEL JAARTAL bij de wijnen.

De eigenaresse deed trouwens alles om het contact met ons te vermijden (misschien moe van een drukke kerst?). Het eten was wel goed en ik zou er zeker voor teruggaan maar de Deltagids overdrijft een toch wel een beetje met hun award als beste Italiaanse restaurant in België.
30-12-2010, 08:13 PM
Bericht: #2
RE: Piu in Zaventem
Enkele maanden geleden ook eens geweest... was niet slecht maar ook niet waw. Geen info over de wijnen... dan maar iets gekozen afgaand op de druif... en viel goed mee met het eten...
Is weer zo een restaurant waar iedereen wil gezien worden... want er zitten regelmatig BV's.... daarmee dat mijne kop daar nu op een of andere foto of boekske staat omdat Jambers en zijn madam achter ons zaten te eten en ze toen een fotoreportage aa, het maken waren... echt leuk als je daar aan het eten bent :-)... en krijg dus van die leuke smsjes van kennissen die daar een hapje gaan eten :-) Kga nog wel eens terug, ...maar was toch ook niet goedkoop (apero , voorgerecht en hoofdgerecht , fles rood en koffie) €150/ 2 pers. Deltagids zal ze een ster gegeven hebben zeker?:-)

Wine is sunlight , held together by water !


Ga naar locatie: