|
Antico Castello, Campania
|
|
19-02-2026, 09:10 PM
|
|||
|
|||
|
Antico Castello, Campania
Magis 2008, Irpinia
Een Aglianico waarvan ik vreesde dat hij erover ging zijn. Niets van! Integendeel zelfs. Een jeugdig veulen… Mooie neus met initieel wat tabak en bosfruit. Met open te staan gaat dit meer naar kers. In de mond verrassend prominente zuren, met daarrond het fruit dat eerst heel fluwelig voor de dag komt. Ook hier komt beweging in met wat zuurstof en komen er wat tannines piepen, maar rijpe tannines. Het beeld van de ijzeren vuist in de fluwelen handschoen komt spontaan in me op. Een wijn met veel karakter, en ook een wijn waarvan ik spontaan blijf bijvullen ondanks het feit dat ik meestal niet zo aan krachtige wijnen ben. Maar hier blijft het beschaafd en elegant. Een Italiaanse Gevrey, als het ware ![]() Ik heb hier ook de Taurasi van van dat jaar, maar daar durf ik mijn tanden nog niet in te zetten… Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov) |
|||
|
20-02-2026, 03:50 PM
|
|||
|
|||
RE: Antico Castello, Campania
(19-02-2026 09:10 PM)Olivier schreef: Magis 2008, IrpiniaTaurasi is zeker de moeite om te exploreren en ze kunnen allemaal wel een paar jaar fles verdragen blijkbaar ... WVD |
|||
|
|