Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Reisje Languedoc
07-01-2011, 03:05 PM
Bericht: #1
Reisje Languedoc
Deze zomer plannen we terug een reisje naar de Languedoc met de familie.
Nu wil ik daar natuurlijk wel wat wijn aan koppelen.
Zijn er mensen die goeie adresjes kennen om een keldertje te bezoeken en wat wijn te proeven ?
De eerste week liggen we waarschijnlijk in Escales (Corbières, Minervois). De tweede week zal 't waarschijnlijk Pailhès zijn (iets ten noorden van Béziers zijn).

Het tweede adresje hebben we een tweetal jaar geleden ook gedaan. Toen heb ik DIT DOMEIN bezocht. Prachtige ervaring ! Mooi domein en wat een ontvangst. De beste man stond op 't punt in de wagen te stappen, hij moest dringend naar de rugbymatch (waar hij voorzitter of zo van is), maar die match heeft hij dus gemist... En allemaal met de glimlach !

met dank
H
07-01-2011, 05:56 PM
Bericht: #2
RE: Reisje Languedoc
Minervois kan ik u afspraak voorzien bij Domaine Leocadie

beetje boven corbiere ken ik een prachtig dorpje gaillac, daar is er ook mooi wijnhuis Domaine de la Chanade
07-01-2011, 07:12 PM
Bericht: #3
RE: Reisje Languedoc
Minervois:
Chateau d' Oupia (niet voor de ontvangst, wel voor de wijnen)
Domaine Le Cazal (voor beide)
Zéker doen (topontvangst én topwijnen): Borie de Maurel (Minervois, dacht la liviniere)
Vermijden: Mansenoble

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
08-01-2011, 01:04 AM
Bericht: #4
RE: Reisje Languedoc
Oh Jo, ok, bij Mansenoble zijn ze niet echt vriendelijk. Maar slecht zijn de wijnen allesbehalve.

Was daar vier jaar geleden (in 2006), en kreeg de ontvangst en uitleg door de vrouw van Guido (haar naam ontsnapt me).
Een takkenwijf, dat staat vast.
Maarrr, eens ze hoorde dat ik niet zo maar een zoveelste domme (Belgische) toerist was en ik al haar wijnen van A tot Z kende met al de druivenrassen op de koop toe, smolt ze als een wassen kaars en kon ik ineens niets meer verkeerd zeggen.

Maar ik vond de wijnen prijs/kwaliteit niet echt goedkoop en dus ben ik maar vertrokken met één fles van hun topwijn en drie flessen van Le Nez, hun instapwijn.

Allemaal al lang in mijn levertje verdwenen helaas ...

Hun topwijn is écht wel zeer goed, maar ze hanteren veel te hoge prijzen vind ik... zelfs op het domein.
08-01-2011, 01:29 AM
Bericht: #5
RE: Reisje Languedoc
In Bize-Minervois, weggestoken in een hoekje van het marktje vind je een wijnwinkeltje (prijzen af domein) waar je wat kan proeven en het hele gamma van de streek vindt: Les Raisins du Soleil.
In Caunes Minervois: Domaine Villerambert-Julien (link). Het gamma wijnen is uitgebreid sinds wij er waren (2005).
08-01-2011, 09:53 AM
Bericht: #6
RE: Reisje Languedoc
Allemaal hartelijk dank voor de tips...
Laat ze gerust maar komen !
Ik schrijf alle adresjes op en zie wel waar we uitkomen !
Net terug van skivakantie, maar man, wat kijk ik weeral uit naar de Zuiderse warmte...


Ga naar locatie: