Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cagiolo
09-01-2011, 11:08 PM
Bericht: #1
Cagiolo
Volgen Don Q staat de 2007 in promo in de cora. Ik kocht hem daar op het laatste wijnfestival. Zeer rijp, donker fruit, (nog te) veel hout. Deed me denken aan een zeer goeie australische shiraz. Enorm veel wijn voor 13euro maar net iets te vermoeiend... na een paar glazen zag mijn tong en tanden zo paars, zelden gezien! En bij de dagelijkse boodschap 's anderendaags schrok ik ook wel even watte
09-01-2011, 11:19 PM
Bericht: #2
RE: Cagiolo
gedecanteerd?
ooit heeft een oude vent mij op een anteprima in sienna dacht ik zijn grootste wijngeheim verteld: italiaanse wijn is zoals italiaanse vrouwen je moet die buiten laten, wat laten paraderen en veel geduld hebben (een paar uur decanteren of bijna een dag openzetten dus)

champagne: in victory you deserve it, in defeat you need it (napoléon)
09-01-2011, 11:41 PM
Bericht: #3
RE: Cagiolo
(09-01-2011 11:08 PM)Kris schreef:  .. na een paar glazen zag mijn tong en tanden zo paars, zelden gezien!

Hoe, Kris, ik dacht dat dat het normale kleur was van uw tong en tanden..?
Big Grin

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
10-01-2011, 12:11 AM
Bericht: #4
RE: Cagiolo
Kunt ge die wijn een keer een beetje meer duiden aub ?

Buvez du vin et vivez joyeux !
10-01-2011, 01:37 AM
Bericht: #5
RE: Cagiolo
RE: dagelijkse boodschap:

oei oei, robijnrode kak, dan zou ik toch ook wel efkes nie goed zijn zelle !
10-01-2011, 04:33 PM
Bericht: #6
RE: Cagiolo, Cantina Tollo
indeed Doc was er wa snel doorgevlogen... de streek is montepulciano d'abruzzo en de druif is montepulciano.
Zwart rijp fruit (bramen), lange houtgedomineerde afdronk, zeer veel concentratie, deed me echt aan nieuwe wereld denken. Iets te bombastisch op dit moment, voor mij onitaliaans omdat hij wat flair en finesse miste!
10-01-2011, 04:42 PM
Bericht: #7
RE: Cagiolo, Cantina Tollo
(10-01-2011 04:33 PM)Kris schreef:  indeed Doc was er wa snel doorgevlogen... de streek is montepulciano d'abruzzo en de druif is montepulciano.
Zwart rijp fruit (bramen), lange houtgedomineerde afdronk, zeer veel concentratie, deed me echt aan nieuwe wereld denken. Iets te bombastisch op dit moment, voor mij onitaliaans omdat hij wat flair en finesse miste!

Met dank !

Buvez du vin et vivez joyeux !
26-04-2016, 11:08 PM
Bericht: #8
RE: Cagiolo, Cantina Tollo
(10-01-2011 04:33 PM)Kris schreef:  indeed Doc was er wa snel doorgevlogen... de streek is montepulciano d'abruzzo en de druif is montepulciano.
Zwart rijp fruit (bramen), lange houtgedomineerde afdronk, zeer veel concentratie, deed me echt aan nieuwe wereld denken. Iets te bombastisch op dit moment, voor mij onitaliaans omdat hij wat flair en finesse miste!

Kris, ik heb nu die 2007 in het glas.
De wijn heeft al iets meer van zijn bombastisch karakter verloren.
Een wijn die ik nog eens binnen 5 jaar ga drinken en wellicht ook nog binnen 10 jaar. Een wijn die met zijn potentiele topkwaliteit mij wellicht zal overleven.
Dit is een bewaarwijn.

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)


Ga naar locatie: