Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Opvallend
16-01-2011, 07:29 PM
Bericht: #1
Opvallend
Gewoon een gedachte die me voor de geest kwam : Blijkbaar groeit het aantal leden van de site gestaag sinds het afschermen van het koopjes-onderdeel. Dit valt me op daar telkens wanneer ik nu op het forum kom er een nieuw nieuwste lid blijkt te zijn.
Nu, het kan ook maar een ideetje zijn, natuurlijk. Misschien beeld ik het me alleen maar in Wink

Wat denken jullie hiervan? Ja, ook jullie, de nieuwe leden Smile

"The poor man, the budget drinker, is forced to make choices and sacrifices that can only sharpen his discrimination and his appreciation of competing pleasures. Starting at the top, one will miss the climb." Jay McInerney, auteur van Bright Lights, Big City
16-01-2011, 07:44 PM
Bericht: #2
RE: Opvallend
ik kan uiteraard enkel en alleen voor mezelf spreken (als nieuw lid dan) maar ik zit reeds zeer lange tijd op vinejo zijn wijnblog maar tot recent had ik nooit door dat er hier ook een interessant wijnforum aan vast hing (misschien een beter in het oog springend bannerke of zo maken?)
het enige wat ik hier graag zou verander zien (sinds er toch veel ex sommelier conseil studenten zijn) is een standaard tasting tabel (zoals diegene die in suze la rousse wordt gebruikt) zodat we wat meer uniformiteit in de tastings krijgen

champagne: in victory you deserve it, in defeat you need it (napoléon)
16-01-2011, 08:16 PM
Bericht: #3
RE: Opvallend
(16-01-2011 07:29 PM)carl schreef:  Gewoon een gedachte die me voor de geest kwam : Blijkbaar groeit het aantal leden van de site gestaag sinds het afschermen van het koopjes-onderdeel. Dit valt me op daar telkens wanneer ik nu op het forum kom er een nieuw nieuwste lid blijkt te zijn.
Nu, het kan ook maar een ideetje zijn, natuurlijk. Misschien beeld ik het me alleen maar in Wink .....................

Dit is zeker een factor die een ( niet te onderschatten) rol speelt in de snellere toename van het aantal geregistreerde leden.

Deze trend of snellere stijgende lijn van het aantal leden was ook reeds merkbaar toen we rond het aantal 100 waren.

Heb geen bezwaar tegen een groot aantal geregistreerde leden want dit is een absolute must voor het bestaan van dit forum over lange termijn.

Ik hoop wel dat toekomstige leden een beschaafde benadering hebben t.o.v dit forum wat tot nu toe het geval was en zodoende het moderator werk van Vinejo tot een minimum beperken.

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
17-01-2011, 10:55 AM
Bericht: #4
RE: Opvallend
Don't forget, nieuwe actieve leden brengen dikwijls andere wijnlovers mee ... hoop alleen dat de nieuwkomers hun koopjes ook laten weten Smile

Hoe vaker je proeft des te meer je ontdekt, hoe meer je ontdekt hoe groter het genot....
17-01-2011, 09:35 PM
Bericht: #5
RE: Opvallend
De stijgende lijn was inderdaad al ingezet, maar nu gaat het wel heel snel. Zoveel te beter, hopelijk dragen de newbies weldra hun steentje bij.

(16-01-2011 08:16 PM)don quichotte schreef:  [quote='carl' pid='9393' dateline='1295198977']

Ik hoop wel dat toekomstige leden een beschaafde benadering hebben t.o.v dit forum wat tot nu toe het geval was en zodoende het moderator werk van Vinejo tot een minimum beperken.

Valt wel mee, Don, moet vooral mezelf modereren eigenlijk Wink

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
17-01-2011, 11:22 PM
Bericht: #6
RE: Opvallend
ik verschiet er ook van hoe beschaafd de wijnliefhebbers wel zijn. Ik heb vroeger meerdere fora (forums) beheerd en sommigen hadden 5000 leden en dat was precies een kindertuin, op de lange duur was je meer bezig met modereren en bannen dan plezier hebben aan je eigen forum..;
laten we het hier maar zo houdenapplaus

champagne: in victory you deserve it, in defeat you need it (napoléon)
19-01-2011, 08:43 PM
Bericht: #7
RE: Opvallend
(16-01-2011 07:29 PM)carl schreef:  Gewoon een gedachte die me voor de geest kwam : Blijkbaar groeit het aantal leden van de site gestaag sinds het afschermen van het koopjes-onderdeel.

Op sommige forums wordt er zelfs pas toegang gegeven tot een bepaald deel van het forum nadat het nieuwe lid een aantal reacties geplaatst heeft.
Niet actieve leden worden daar na 3 maanden of zo verwijderd.
Zo blijft het forum proper.

Misschien een idee voor later Wink

Grts,
Carlo
20-01-2011, 09:27 PM
Bericht: #8
RE: Opvallend
we naderen de 10.000 berichten Smile moet de moderator dan een vat geven? Big Grin
20-01-2011, 09:38 PM
Bericht: #9
RE: Opvallend
(20-01-2011 09:27 PM)Kris G schreef:  we naderen de 10.000 berichten Smile moet de moderator dan een vat geven? Big Grin


Hij zou beter een Salmanazar geven Wink

"The poor man, the budget drinker, is forced to make choices and sacrifices that can only sharpen his discrimination and his appreciation of competing pleasures. Starting at the top, one will miss the climb." Jay McInerney, auteur van Bright Lights, Big City
22-01-2011, 12:34 AM
Bericht: #10
RE: Opvallend
en dan salamander ! :-)
Hij moet toch zeker "DE" forum fles meebrengen op de degustatie...
Alhoewel ik denk dat we dat allemaal wel gaan doen....

Wine is sunlight , held together by water !
22-01-2011, 11:23 AM
Bericht: #11
RE: Opvallend
(22-01-2011 12:34 AM)Venne schreef:  en dan salamander ! :-)
Hij moet toch zeker "DE" forum fles meebrengen op de degustatie...
Alhoewel ik denk dat we dat allemaal wel gaan doen....

censor

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
23-01-2011, 01:38 AM
Bericht: #12
RE: Opvallend
:-)

Wine is sunlight , held together by water !
24-01-2011, 02:51 PM
Bericht: #13
RE: Opvallend
Rolleyes Venne kijk al uit naar die van jouw Slurp

Hoe vaker je proeft des te meer je ontdekt, hoe meer je ontdekt hoe groter het genot....
24-01-2011, 03:36 PM
Bericht: #14
RE: Opvallend
(16-01-2011 07:29 PM)carl schreef:  Wat denken jullie hiervan? Ja, ook jullie, de nieuwe leden Smile

Vinejo heeft op de avondschool reclame gemaakt voor zijn blog en forum. Na een kijkje te nemen op het forum heb ik me lid gemaakt. Wie weet binnenkort nog een aantal leerlingen lid Smile
24-01-2011, 06:17 PM
Bericht: #15
RE: Opvallend
Reclame, reclame, heb gewoon even vernoemd waar je terecht kan als je koopjes wil vinden... Wink
Er zitten trouwens al enkele (stille) andere studenten op het forum...

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
24-01-2011, 07:24 PM
Bericht: #16
RE: Opvallend
.... of koopjes wil MELDEN ...

Hoe vaker je proeft des te meer je ontdekt, hoe meer je ontdekt hoe groter het genot....
25-01-2011, 12:42 AM
Bericht: #17
RE: Opvallend
vooral dat!
@koen , ik ook naar die van jou! :-)
wel weer een heel stuk rijden.... volgende keer wat centraler hé:-)

Wine is sunlight , held together by water !
26-01-2011, 04:00 PM
Bericht: #18
RE: Opvallend
(25-01-2011 12:42 AM)Venne schreef:  vooral dat!
@koen , ik ook naar die van jou! :-)
wel weer een heel stuk rijden.... volgende keer wat centraler hé:-)

de Vlaamse Ardennen zijn toch het centrum van de wereld niet? Big Grin


Ga naar locatie: