Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Domaine Gueugnon Remond, Bourgogne
23-01-2011, 02:46 PM
Bericht: #1
Domaine Gueugnon Remond, Bourgogne
Gisterenavond een flesje Domaine Gueugnon Remond, Bourgogne 2006 opengetrokken.
Mooie rode 'doorschijnende' kleur, rood fruit in de neus/mond, lekkere zachte smaak en zachte afdronk met beetje zuren.
23-01-2011, 02:52 PM
Bericht: #2
RE: Domaine Gueugnon Remond, Bourgogne
Waar uit de Bougogne ?

Buvez du vin et vivez joyeux !
23-01-2011, 03:15 PM
Bericht: #3
RE: Domaine Gueugnon Remond, Bourgogne
Ik vind niet direct een website of info van het domein. Ik heb de wijn gekocht op het 'salon des vins des vignerons independants de Lille'.
Het domein is gelegen in Charnay lès Macon en heeft Bougogne 'vieilles vignes' (deze heb ik gedronken), Bourgogne "Cuvée de l' Aurore", Mâcon, Mâcon Charnay, Saint Véran en Pouilly Fuissé. Een aantal jaar geleden heb ik daar een goeie Bourgogne Passetoutgrain gekocht.
23-01-2011, 03:31 PM
Bericht: #4
RE: Domaine Gueugnon Remond, Bourgogne
Côte Maconnaise en Chalonnaise mag je idd niet onderschatten, mooie wijntjes te krijgen aan nog normale prijzen. Dronk onlangs een wijn van domein A &P Villaine uit Bouzeron, bovenaan de Côte Chalonnaise dus. Cuvée la Fortune 08, zeer lekker bevonden, mooie structuur !
http://www.de-villaine.com/en/index.php#/Accueil

Buvez du vin et vivez joyeux !
25-04-2011, 09:23 PM
Bericht: #5
RE: Domaine Gueugnon Remond, Bourgogne
Hé, lees dit nu pas... De Villaine is dus die van Romanée Conti hé... (en Bouzeron = alligoté )

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
25-04-2011, 11:12 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-04-2011 om 11:12 PM door Mt.)
Bericht: #6
RE: Domaine Gueugnon Remond, Bourgogne
Yep Jo, kwam al eens ter sprake. En wel hier: http://www.vinejo.freebb.be/thread-279-p...ne#pid8419

Op Oudjaar had Vincent Les Clous '08 van De Villaine mee. (Challonais) Toch wel lekker hoor. Alleszins in Auchan Roncq te koop.. Wel chardonnay.

"There is a reason why people have unhealthy obsessions with Burgundy (...)." (Clark Z. Terry)


Ga naar locatie: