wijnliefhebbers

Volledige versie: Heevie Teusted
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
bij topwijnen stond hij op de tarief als "réserve spéciale barons de Rotschild (Lafite) Pauillac" (ca 25 euro) en blijkbaar mondeling als derde wijn van Lafite aangeprezen
het etiket deed trouwens zeer lafite aan

aan winevet: nu de degustatie bij mijn pa voorbij is kan ik vrij praten: chevillon chezeaux heb ik zelf nooit bezocht, maar een kennis van ons (toevallig ook een wineVET, maar dan een gepensioneerde) is ter plaatse gegaan en was nogal ingenomen met de man in kwestie (sympathiek,...). Enfin, ik heb een 4-tal 1 crus overgekocht van 2013, misschien niet het gemakkelijkste millésime, maar jammer genoeg heeft niet één fles me kunnen bekoren. De laatste die ik dronk moest op papier de beste zijn (de 1 cru les st georges) , maar ik denk dat vinejo's proefnotities geen waaw score zullen vermelden. Conclusie: allemaal nogal dunne wijnen, dus vermoedelijk te hoge rendementen.
Vorige zaterdag HT bij Thierry, een memorabele proeverij waar ik slechts heel summier noties nam (naar het einde toe zelfs héél summier..)
Alle wijnen werden zoals steeds totaal blind geproefd (uit karaf dus, geen beïnvloeding door de fles).
Hier en daar zijn wat hiaten, t was dan ook een zeer gevulde avond met ondermeer de warm onthaalde terugkeer van onze verloren zoon en de plotse entree van Kempisch vrouwelijk schoon...

Roland Laventureux, chablis grand cru Vaudésir ‘11
Bij ruiken was het eerste idee: Cotat! Of hoe een Chablis in de neus enorm kan lijken op een topSancerre. Mineraal, agrume, aardse toets (wat vegetaal). heel fijn in de mond, met mooie zuurtjes die zorgen voor een elegante molligheid. Erik dacht bij aanvang aan een alligoté van een of andere topper uit Bourgogne. Zo mooi kan alligoté echter niet zijn denk ik.92

samuel billaud chablis 1 cru les montmains ‘11
Veel typischer chardonnay in de neus, een wat vlakke wijn, miste de fonkeling van de vorige, zuurtjes vergeten opwekkend te zijn. 88

Régis Pavelot, corton charlemagne ‘04
Ook hier direct herkenbaar chardonnay, een rijk aroma met gerookte toetsen, amandel, abrikoos. Zacht in de mond met zeer lange afdronk (gerookte toets komt terug). 90
Louis Michel, chablis grand cru Vaudésir ‘10
Ohlalala...wat een godensap. Weer een alligoté, zei ik tegen Erik. .Wink
Pure topwijn, zilt, fijn, lang in mond en afdronK. 94

Tijd voor rood, met enkele zeer interessante duo s. Zeker al het eerste, twee wijnen van hetzelfde perceel maar gemaakt door twee verschillende wijnbouwers. Hoe leuk kan een vergelijking zijn..?
Jerome Chézeaux, Nuits SG 1 cru les rues de chaux ‘14
Lichter van kleur dan de volgende, rood fruit, kersen, beetje hout, zacht en soepel in de mond, wat commercieel maar wel heel lekker, een bittertje in de afdronk. We dachten hier aan een Cote de Beaune. 91
Chicotot, Nuits SG 1 cru les rues de chaux ‘14
Hier zaten we duidelijker in CDNuits, florale neus (roos), drop,beetje putje. Koeler en gebalder in de mond, wat droogtrekking in de afdronk. Zeer anders qua stijl dan vorige, iets moeilijker maar wel interessanter. 92

Chevillon Chézeaux Nuits SG 1 cru les saint Georges ‘13
Wee rijp fruit, kruidig (peper), cacao, zoethout, zacht en fijn in de mond, mooi evenwicht, smelt op de tong, korte afdronk. Blijkbaar vergeten scoren.
Stéphane Magnien Morey St Denis 1 cru les faconnières ‘13
Geen bespreking van gevonden Sad Denk wel dat ie zeer goed was, herinner me geen enkele mindere Bourgogne die avond..

Marius Delarche, Corton, ‘Le corton’ ‘11
Floraal, rood fruit, fijnkorrelig, lengte, zacht, balans, topwijn. Een Fonsalette zonder de alcohol. WOTN 95
Chevillon, Nuits SG 1 cru les prûliers ‘11
Animaal, kool, iets scherps in de mond maar ook o zo mooi. 92

Chateau Dassault, St Emilion, ‘03
Tertiair, over de top, drinkbaar maar that s all. 86
Tollot Beaut Aloxe 1 cru les fournières ‘03
Animaal, toast, peper, we dachten hier aan een topper uit...Bordeaux watte
93

Tollot Beaut Aloxe 1 cru les fournières ‘09
Zeer mooi, zacht en evenwichtig, lang met rijp zoet fruit, mooie zuurtjes en tannines.
Ook deze Tollot Beau was redelijk atypisch (eveneens Bordeaux-achtig) maar bijzonder lekker. 92+
Branas Grand Poujeaux, Moulis, ‘09
Tabak, scherpe gerookte toets, zacht in de mond maar teveel gebrande toetsen om echt vol te bekoren. Wordt wellicht een stuk beter met ouderen. 90+

chateau Lascombes, 3ième cru classé, Margaux ‘88
Cacao, zwart fruit, gedroogde appelsien, kaneel, fris. Schitterend evenwicht in de mond maar op t einde de typische 1988- zuurtjes/tannines 91-92

Clos Canon, 2de wijn van Chateau Canon, St Emilion ‘10
Hier enkel geschreven "enorm fijn, knáp!"
Le Pauillac de Chateau Lafitte Rotschild, ‘10
Niks genoteerd, de weelderige aroma s van het vrouwelijk schoon interfereerden teveel Wink

Rest ons enkel Thierry overvloedig te danken voor het opdelven en genereus opentrekken van de pareltjes uit zijn kelder... respect
HT zaterdag in Wachtebeke.

Crémant de Loire – Domaine Saint Just 1948 Yves Lambert 2012 brut nature – 100 % chenin de Loire
Heel fijne cremant, echt het niveau van een goede Champagne.

- Valais (Wallis) – Charles Bonvin 2015 – 100 % Humagne Blanche – (Saveurs Suisses)
Zeer rijk aroma, exotisch fruit vooral. Ondanks de acrobatische aromatiek valt deze wijn wat tegen, een gebrek aan zuren maakt hem nogal vlak en zwaar. Scoorde eerst 82, wat later kwam ie iets beter voor de dag, 85.

- La Côte – Cave Cidis 2015 – 100 % Doral – (Saveurs Suisses)
Ook deze wijn vertoont hetzelfde uitgesproken aroma maar een lijntje mineraliteit maakt hem een stuk frisser. Full bodied maar wél met een mooie zuurstructuur die voor een goede balans zorgt. De helft goedkoper maar een stuk beter dan vorige wijn. 89

- Ticino – Guido Brivio Bianco Rovere 2014 – 100 % Merlot – (Saveurs Suisses)
Een WITTE merlot, jawel. Eerst hawaienne (exotisch), dan Bresilienne (nootjes) in de neus..
Heel boeiend in de mond, rijp fruit (peer) en een fijne gerookte toets. Lange afdronk waarin de (goed gemodereerde) houtlagering opvalt. Knappe wijn! 91

- Piëmonte Roero – Cornarea 2015 – 100 % Arneis - (Cavatappi)
Dronken we bij de asperges, ik word nooit wild van arneis, ook nu niet. Deed wat denken aan een muscadet met chenin-allures. NR

- Châteauneuf du Pape – Domaine des Sénéchaux 2012 – 28 % roussanne 28 % gren. Blanc 35 % clairette 9 % bourboulenc - (Colruyt)
Lactisch, caramel, honing, rijp fruit.. Deed me denken aan een Pouilly Fuissé uit een rijp jaar. Te makkelijke wijn. 86-87

- Châteauneuf du Pape – Dom. Bois de Boursan 2007 – 35 % clairette 35 % gren. Blanc 15 % roussanne 15 % bourboulenc – (Vine Devos)
Licht geoxideerd, wat petrol, nog wel wat fruit maar toch.... It s better to drink up than to fade away.. ;-) 87

- Corton – Domaine Ravaut “Les Hautes Mourottes” 2000 – 100 % pinot noir
Specerijen, mandarijn, wat stal, cacao, rijp. Zeer zacht in de mond, evenwichtig maar niet zeer lang, droog in de afdronk. Voor een GC toch wat beperkt, eerder een goede village. 90

- Tulbagh – Rijk’s Estate Syrah 2010 – 100 % syrah (De Wijnzolder)
Fijne neus met minerale accenten, beetje eucalyptus, soepel en in balans met mooie zuurtjes. Rijk' s bevestigt alweer, koop deze wijnen zou 'k zo zeggen maar ik kan dit niet doen want de verkoper (was niet de schenker) zat rond de tafel. Dus, koop deze wijnen NIET! Big Grin 90

- VdP de Vaucluse – Dom. De Fondrèche Nature 2014 – 30 % grenache 30 % syrah 30 % mourvèdre 10 % cinsault – Vine Devos
Missingske van Erik, hier moest oorspronkelijk de volgende wijn staan (die hij bij ontdekking van een aandachtige proever Sleepy snel uit de kelder haalde).
Gelukkig want we herkenden hier allesbehalve de veronderstelde 100% syrah in.
Nooit een wijn geweten die zo naar frangipane rook. Anders wel lekker hoor.

- Côtes du Ventoux – Dom. De Fondrèche Divergente 2015 – 100 % syrah – (Vine Devos)
Dit was dan wél de bedoelde challenger, is de topcuvee van het domein, rijp en rijk met zwart fruit en kruiden, fris en lang in de mond met wat droogtrekkende tannines. 90

- Valais (Wallis) – Jean-René Germanier Cayas 2013 – 100 % syrah – (Saveurs Suisses)
In de neus rook deze wijn meer naar peper dan de "peper van de molen" van Jeroen Meus. Bijna kunstmatig, leek het. Daarna ook kruidnagel. Brede vulling, peper komt terug, bittertje en ook hier wat droogtrekking. 90

- Valais (Wallis) – Henri Villaton 2015 – 100 % syrah – (Saveurs Suisses)
Hier is de peper opvallender in de mond dan in de neus, sappige wijn. Geen punten genoteerd maar wel dit waardeoordeel: "Mooi hoor"

- Vin de France – Jaboulet Evidence par Caroline 2010 – 50 % cabernet sauvignon 50 % syrah – De Coninck
Fijnkorrelig aroma met cassis, heel fris. Ook in de mond hadden we een Zuiderse koelheid. Thierry opperde Mas Daumas, wat heel goed had gekund (cabernet). Al snel kwamen we uit bij Trevallon. De blend klopte. ;-)

Vervolgens een klassieke vraag: Zoek linker-en rechteroever.
En al even klassiek: Twijfel troef!

- Saint-Julien – Château Saint-Pierre 2009 – 81 % cabernet sauvignon 19 % merlot – (Magnus in primeur)
Ceder, zwarte bes, potloodpunt, fluwelig en in balans, niet superlang. We dachten aan een Pomerol, zeer verrast bij ontbloting vh etiket. 91

- Pomerol – Château Gazin 2009 – 90 % merlot 7 % cabernet sauvignon 3 % cabernet franc – (Magnus in Primeur)
Hier zagen we dus de linkeroever in. Zeer complexe, meerlagige neus met rood en zwart fruit, leder, tabak, kruiden. Meer materie in de mond, ook wel meer opvallende tannines. De vorige wijn was zeer goed, deze is groots. 93+

- Patagonië – Bodega del Fil del Mundo special blend 2010 – 40 % cabernet sauvignon 40 % malbec 20 % merlot – (De Clerck)
Beetje rare rode afsluiter, mooie wijn maar na vorige kleppers toch wat gewoontjes.

- Barsac – Château Doisy Daëne 2009 – 86 % sémillon 14 % sauvignon blanc – (Magnus in primeur)
Schitterende Sauternes die me weer verzoent met deze wijnen. Zeer drinkbaar, nergens te zwaar of te zoet. Betaalbare klasse. 92

Een uitzonderlijk lekkere en leuke avond, waar Thierry weer een paar memorabele moppen ten berde bracht (memorabel maar ik slaag er nooit in ze te onthouden- ik herinner me een pastoor, een vergadering van Caritas Catolica, een konijn met mixomatose en een fourchette met een condoom rond... Rolleyes )
Hoe dan ook, de lachsalvo s rolden over de Wachtebeekse weiden...
Citaat:- Ticino – Guido Brivio Bianco Rovere 2014 – 100 % Merlot – (Saveurs Suisses)
Een WITTE merlot, jawel. Eerst hawaienne (exotisch), dan Bresilienne (nootjes) in de neus..
Heel boeiend in de mond, rijp fruit (peer) en een fijne gerookte toets. Lange afdronk waarin de (goed gemodereerde) houtlagering opvalt. Knappe wijn! 91

Nice. We hebben in de les ook ooit eens zo'n witte merlot gedronken. Ik herinner me ook het rijpe fruit en zelfs iets kruidigs.
HT bij Vince vorige week.

- Marsannay wit 2014 – Charles Audoin - knappe, klassieke witte basisBourgogne

- meursault perrières ‘08 – Ballot Millot: Origineel en complex aroma met gebrande nootjes en fonkelende zuren. Top! 95

chassagne montrachet 1 cru les caillerets 2008– Coffinet Duvernay : Herkenbaarder chardonnay dan vorige, voller (maar genoeg finesse) klassieker, caramel in de afdronk 92

- Bourgogne 2014 – Jérome Chézeaux (Prémeaux) Fijne, heerlijk "simpele" Bourgogne 89

- Bourgogne 2012 – Ghislaine Barthod (Chambolle): Zelfde kwaliteit en karakter dan vorige, floraal, elegant. 89

- sauvignon blanc 2006 Marlborough Nieuw Zeeland – Seresin: Schitterende, volle, brede sauvignon die doet denken aan het beste werk uit de Loire 92

- Ladoix 1 cru les gréchons 2010 wit – Maratray Dubreuil : deed denken aan de Caillerets, toch iets minder klasse. 90

- Saumur rood 2014 – Fosse Sèche: Sommigen vonden deze wat groen, zelf had ik er geen problemen mee, fraicheur, krokant, lekker!

- Saumur champigny 2014 La haye Dampierre – Antoine Sanzay: Dronk deze wijn thuis een paar maanden terug, hij presteerde nu een stuk beter en bewees het vakmanschap van deze coming man in de streek.

- Saumur Champigny 2014 – domaine de la Porte St Jean (Sylvain Dittiere): Beste van de drie, fijn, fris, zuiver, lang, complex.

- Margaux 2004 – Ch Kirwan: Toevallig ook onlangs geproefd, de wijn bevestigde zijn super kwaliteit. Opvallend rijp ook. 92

- Bordeaux rosé 2014 – Ch Smith Haut Lafitte: Ziltig en fijn, leve Bordeaux-rosé!
- Bandol rosé 2014 – domaine de Terrebrune: Voldeed deze keer wél aan de verwachtingen.

- 2 pinot noirs (Newen en Riserva) van Fin del Mundo (proefflessen PvdW) - Beiden wijnen vond ik meer dan te pruimen maar 1 had iets licht vegetaals en allebei vertoonden ze een te alcoholische afdronk.

- Gevrey chambertin vieilles vignes 2009 – Denis Bachelet: Enorm herkenbaar aan de chicorei-toets, zeer mooi, finesse.

- Nuits st georges 1 cru les perrières – Régis Forey: Krachtiger met een atypische (en voor mij onaantekkelijke) eucalyptustoets

- Bandol 2007 – Gros Noré: Viel wat uit de toon na de andere wijnen van de avond, ons pallet was ook wat te verzadigd om er nog een Bandol aan toe te voegen. Licht droogtrekkend ook.

Ik kreeg in mijn glas nog wat Sanzay voor mijn terugreis op de trein.
De trein is altijd een beetje wijnen. Wink
Amai, degelijke proeverij met Bourgognes. Zou wel s Barthod willen proberen. Haar villages zouden al juweeltjes zijn.
Vooral wat atypische, speciale line-up. Sommige wijnen zullen daar wel beter door uitkomen, maar volgens mij sommigen ook minder...
In bijlage de wijnen van de aflevering van HT vorige zaterdag in Lochristi.
Een heuglijke avond voor syrah-liefhebbers en amateurs van witte cultwijnen...
Met veel dank aan organisator Jan!
Impressies van de Syrah wijnen?
Ik ben benieuwd hoe de Château Simone 2014 beviel en of men hem beter al dan niet nog wat langer liet liggen.
Ik heb op het forum regelmatig gelezen dat men die gerust een tiental jaar mocht laten liggen.

Ik heb zelf wat 2011 liggen en ben dus benieuwd naar het ideale drinking window.
(05-12-2017 10:42 AM)Corto schreef: [ -> ]Ik ben benieuwd hoe de Château Simone 2014 beviel en of men hem beter al dan niet nog wat langer liet liggen.
Ik heb op het forum regelmatig gelezen dat men die gerust een tiental jaar mocht laten liggen.

Ik heb zelf wat 2011 liggen en ben dus benieuwd naar het ideale drinking window.

Die was inderdaad veel te jong en haalde daarom niet het te verwachten niveau. Toch waren de laatste slokken echt wel heel mooi. Er werd eerst aan een Pessac gedacht, vooral ook door de getoaste houttoetsen.
Ik zou sowieso je 2011 nog even wegleggen.
(05-12-2017 09:19 AM)Fre schreef: [ -> ]Impressies van de Syrah wijnen?

Heb niks genoteerd (de laatste tijd gebeurt dat wel meer..)
De Cote Rotie was mooi maar niet uitzonderlijk. De andere syrahs vormen momenteel een soort soep in mijn hoofd. Maar goed, syrah-soep daar kan niks mis mee zijn ;-)
De Chileen was wel verrassend fris (en helemaal niet "new world").
En van de andere wijnen herinner ik me vooral dat ik er geen enkele niét lekker vond. Maar dat kan ook aan mij liggen, ben nogal makkelijk op dat gebied Wink
Vorige week vrijdagavond Heevie Teusted bij Thierry.

Ik denk dat ik uitnodigingen voor de vrijdagavond vanaf nu afsla. Ik ben dan blijkbaar zo moe dat vanaf een bepaald moment mijn smaakzenuw het laat afweten.
Ook zo vorige week, na vijf-zes wijnen had ik enkel nog wat geur, voor het mondgevoel moest ik het doen met...tja, het gevoel dus. Hard, zacht, lang...
Jammer natuurlijk, want bij T drinken we meestal wijnen uit onze favoriete streek die we ons zelf nog amper kunnen permitteren...

Hier mijn (onvolledige) notities:

De champagne waarmee de aftrap werd gegeven was al meteen een schot in de roos. Heel rijk en complex, romig maar mooie zuurtjes en opwekkend bittertje.
Het was de Grand Cru van Thierry Houry uit Ambonnay.
Zeer mooie ontdekking, want nog onder de 20 euro op domein.

Vervolgens drie witte kleppers, drie verschillende streken.

Domaine des Moines, Savennieres 2008: Verrassend bijna oranje kleur, exotisch gedroogd fruit, gerookt, leder, aards, botritys, honing, caramel. Lange afdronk. Niet echt mijn stijl wijnen maar wel grote klasse. 90

Bernard Grippa St Joseph blanc 2011: buskruit, mineraal, poerkes, witte perzik, eindigt droog, licht bittertje, lange afdronk. Ik dacht aan een Hermitage... 91

Bessin Chablis ValmurGC (jaartal): boterspek, asperge, zeer precieze zuurtjes, mooi!

ROOD

Hugues Pavelot Savigny les Dominodes (edit 2002)
Gestoofd zwart fruit, cacao, zoethout, concentratie. Eerder krachtig dan fijn. Men was hier behoorlijk wild van, persoonlijk vond ik dit goed maar niet speciaal. 88

G. Barthod Chambolle 1r cru Les Baudes 2007
Dit vond ik dan weer wel top, zeer elegante neus, fijn, putje, klein rood fruit, mineraliteit, zacht en zalvend in de mond, niet superlang maar zeer evenwichtig. 90-91

Regis Forey Vosne Romanee 2011
Subtiel aroma, cacao, gebrand, fluwelig in de mond... heel mooi. 90

edit: Louis Boillot Gevrey Chambertin les Evocelles 2011
Zeer mooie mineraliteit, meer materie dan vorige, fruit, knappe spanning.

G. Barthod Chambolle Musigny 2005
We dachten aan een premier cru, we dachten aan 2010...
Wat een topjaar kan doen.

Chateau La Lagune Haut Medoc 1986
Oke, hier zijn we alweer van onze stoel geblazen door de jeugdigheid van een oude Bordeaux. Ik dacht dat de oudste gok 2004 was watte
Er zaten nochtans geen newbies aan tafel. Onvoorstelbaar.

Chateau La Dominique St Emilion 1995
Enkel genoteerd "perfect in balans"

Voillot Pommard Pezerolles 2009
Chateau Berliquet 2009
Twee zeer mooie wijnen doch in mijn geval wat smakeloos Rolleyes

Veel dank weer aan Thierry (en Vince) voor deze heerlijke line up.
(03-02-2018 10:28 AM)vinejo schreef: [ -> ]Vorige week vrijdagavond Heevie Teusted bij Thierry.

Ik denk dat ik uitnodigingen voor de vrijdagavond vanaf nu afsla. Ik ben dan blijkbaar zo moe dat vanaf een bepaald moment mijn smaakzenuw het laat afweten.
Ook zo vorige week, na vijf-zes wijnen had ik enkel nog wat geur, voor het mondgevoel moest ik het doen met...tja, het gevoel dus. Hard, zacht, lang...
Jammer natuurlijk, want bij T drinken we meestal wijnen uit onze favoriete streek die we ons zelf nog amper kunnen permitteren...

Hier mijn (onvolledige) notities:

De champagne waarmee de aftrap werd gegeven was al meteen een schot in de roos. Heel rijk en complex, romig maar mooie zuurtjes en opwekkend bittertje.
Het was de Grand Cru van Thierry Houry uit Ambonnay.
Zeer mooie ontdekking, want nog onder de 20 euro op domein.

Vervolgens drie witte kleppers, drie verschillende streken.

Domaine des Moines, Savennieres 2008: Verrassend bijna oranje kleur, exotisch gedroogd fruit, gerookt, leder, aards, botritys, honing, caramel. Lange afdronk. Niet echt mijn stijl wijnen maar wel grote klasse. 90

Bernard Grippa St Joseph blanc 2011: buskruit, mineraal, poerkes, witte perzik, eindigt droog, licht bittertje, lange afdronk. Ik dacht aan een Hermitage... 91

Bessin Chablis ValmurGC (jaartal): boterspek, asperge, zeer precieze zuurtjes, mooi!

ROOD

Hugues Pavelot Savigny les Dominodes (jaartal)
Gestoofd zwart fruit, cacao, zoethout, concentratie. Eerder krachtig dan fijn. Men was hier behoorlijk wild van, persoonlijk vond ik dit goed maar niet speciaal. 88

G. Barthod Chambolle 1r cru Les Baudes 2007
Dit vond ik dan weer wel top, zeer elegante neus, fijn, putje, klein rood fruit, mineraliteit, zacht en zalvend in de mond, niet superlang maar zeer evenwichtig. 90-91

Regis Forey Vosne Romanee 2011
Subtiel aroma, cacao, gebrand, fluwelig in de mond... heel mooi. 90

Gevrey Chambertin les Evocelles (van...) 2011
Zeer mooie mineraliteit, meer materie dan vorige, fruit, knappe spanning.

G. Barthod Chambolle Musigny 2005
We dachten aan een premier cru, we dachten aan 2010...
Wat een topjaar kan doen.

Chateau La Lagune Haut Medoc 1986
Oke, hier zijn we alweer van onze stoel geblazen door de jeugdigheid van een oude Bordeaux. Ik dacht dat de oudste gok 2004 was watte
Er zaten nochtans geen newbies aan tafel. Onvoorstelbaar.

Chateau La Dominique St Emilion 1995
Enkel genoteerd "perfect in balans"

Voillot Pommard Pezerolles 2009
Chateau Berliquet 2009
Twee zeer mooie wijnen doch in mijn geval wat smakeloos Rolleyes

Veel dank weer aan Thierry (en Vince) voor deze heerlijke line up.

Die Thierry is zeker een fan van JMQ? Die schreef ooit dat Berliquet moeilijk te onderscheiden is van mooie Bourgogne.
Ghislaine Barthod behoort naar mijn bescheiden mening tot de beste producenten in Chambolle. Les Baudes ligt aan de noordelijke zijde net onder Bonnes Mares en die wijnen zijn meestal gebaat met flink wat fles, maar 2007 was een lichter jaar en zal nu wel op zijn top komen.

Ook Pavelot (ik had nog wijnen van de grootouders, toen Pavelot-Glantenay) maakt van de mooiste Savigny's en in Dominode staan zeer oude stokken. In tegenstelling tot wat men meestal denkt of leest, zijn deze wijnen echte bewaarwijnen en kunnen enorme verassen na 20 jaar of meer.
de Pavelot dominode was van 2002

de gevrey evocelles was van Louis Boillot (man van Ghislaine Barthod)

les baudes '07 was idd perfect op dronk, jongere jaargangen opendoen zou riskant zijn

de opzet van de Berliquet was idd om zijn bourgondische karakter te toetsen, maar het kwam er jammergenoeg niet uit, misschien te wijten aan de rijpheid van 2009
(03-02-2018 01:50 PM)wvd schreef: [ -> ]
(03-02-2018 10:28 AM)vinejo schreef: [ -> ]Vorige week vrijdagavond Heevie Teusted bij Thierry.

Ik denk dat ik uitnodigingen voor de vrijdagavond vanaf nu afsla. Ik ben dan blijkbaar zo moe dat vanaf een bepaald moment mijn smaakzenuw het laat afweten.
Ook zo vorige week, na vijf-zes wijnen had ik enkel nog wat geur, voor het mondgevoel moest ik het doen met...tja, het gevoel dus. Hard, zacht, lang...
Jammer natuurlijk, want bij T drinken we meestal wijnen uit onze favoriete streek die we ons zelf nog amper kunnen permitteren...

Hier mijn (onvolledige) notities:

De champagne waarmee de aftrap werd gegeven was al meteen een schot in de roos. Heel rijk en complex, romig maar mooie zuurtjes en opwekkend bittertje.
Het was de Grand Cru van Thierry Houry uit Ambonnay.
Zeer mooie ontdekking, want nog onder de 20 euro op domein.

Vervolgens drie witte kleppers, drie verschillende streken.

Domaine des Moines, Savennieres 2008: Verrassend bijna oranje kleur, exotisch gedroogd fruit, gerookt, leder, aards, botritys, honing, caramel. Lange afdronk. Niet echt mijn stijl wijnen maar wel grote klasse. 90

Bernard Grippa St Joseph blanc 2011: buskruit, mineraal, poerkes, witte perzik, eindigt droog, licht bittertje, lange afdronk. Ik dacht aan een Hermitage... 91

Bessin Chablis ValmurGC (jaartal): boterspek, asperge, zeer precieze zuurtjes, mooi!

ROOD

Hugues Pavelot Savigny les Dominodes (jaartal)
Gestoofd zwart fruit, cacao, zoethout, concentratie. Eerder krachtig dan fijn. Men was hier behoorlijk wild van, persoonlijk vond ik dit goed maar niet speciaal. 88

G. Barthod Chambolle 1r cru Les Baudes 2007
Dit vond ik dan weer wel top, zeer elegante neus, fijn, putje, klein rood fruit, mineraliteit, zacht en zalvend in de mond, niet superlang maar zeer evenwichtig. 90-91

Regis Forey Vosne Romanee 2011
Subtiel aroma, cacao, gebrand, fluwelig in de mond... heel mooi. 90

Gevrey Chambertin les Evocelles (van...) 2011
Zeer mooie mineraliteit, meer materie dan vorige, fruit, knappe spanning.

G. Barthod Chambolle Musigny 2005
We dachten aan een premier cru, we dachten aan 2010...
Wat een topjaar kan doen.

Chateau La Lagune Haut Medoc 1986
Oke, hier zijn we alweer van onze stoel geblazen door de jeugdigheid van een oude Bordeaux. Ik dacht dat de oudste gok 2004 was watte
Er zaten nochtans geen newbies aan tafel. Onvoorstelbaar.

Chateau La Dominique St Emilion 1995
Enkel genoteerd "perfect in balans"

Voillot Pommard Pezerolles 2009
Chateau Berliquet 2009
Twee zeer mooie wijnen doch in mijn geval wat smakeloos Rolleyes

Veel dank weer aan Thierry (en Vince) voor deze heerlijke line up.

Die Thierry is zeker een fan van JMQ? Die schreef ooit dat Berliquet moeilijk te onderscheiden is van mooie Bourgogne.
Ghislaine Barthod behoort naar mijn bescheiden mening tot de beste producenten in Chambolle. Les Baudes ligt aan de noordelijke zijde net onder Bonnes Mares en die wijnen zijn meestal gebaat met flink wat fles, maar 2007 was een lichter jaar en zal nu wel op zijn top komen.

Zeer sterk wvd, dat was inderdaad de opzet van Thierry..!
Maar waarom Quarin dat schreef weet ik niet, want deze 2009 was zeer duidelijk Bordeaux, net als de 2014 die ik een tijd geleden dronk.
Barthod was inderdaad top.

@VInce: thank you voor de aanvullingen, ik pas dit aan!
(03-02-2018 04:26 PM)Vince schreef: [ -> ]de Pavelot dominode was van 2002

de gevrey evocelles was van Louis Boillot (man van Ghislaine Barthod)

les baudes '07 was idd perfect op dronk, jongere jaargangen opendoen zou riskant zijn

de opzet van de Berliquet was idd om zijn bourgondische karakter te toetsen, maar het kwam er jammer genoeg niet uit, misschien te wijten aan de rijpheid van 2009

Louis Boillot hoort zeker ook bij de betere domeinen, maar ik ken hem beter van zijn rode Côte de Beaune's. De wijnen worden op hetzelfde adres gevinifiëerd als Barthod, maar in aparte cuverie.
Aan Barthod is helaas niet meer te geraken als handelaar. Ik proefde bij haar in de kelder 1995 uit vat en de net gebottelde 1994 en toen was dat nog te koop, maar ik was nog geen handelaar...
Ook Dugat-Py, Pierre Damoy, Anne Gros, allemaal beschikbaar toen en aan redelijke prijzen.
Ik vrees ook dat nu met 2016 de ban volledig gebroken is. De wijnen zijn, om het zacht uit te drukken, subliem, maar bij de domeinen waar ik mee werk, en het zal elders niet anders zijn, zijn de prijzen nu echt wel op het niveau van de betere GCC's uit de Médoc met prijzen rond 50€ voor de villages en 100€ of meer voor 1°cru. Enkel Fournier houdt het weer onder controle, maar hij heeft ook amper iets te koop.

We hebben dat dus ook al eens getoetst met Berliquet 2003 en ik begrijp wat JMQ bedoelt: tussen een hoop Bx doet (of beter, deed) een rijpe Berliquet wat Bourgondisch aan. Zo zijn er trouwens nog (Roc de Cambes). In Bx vinden ze dat terecht een groot compliment maar als je ze dan echt confronteert, dan zijn ze opeens terug écht Bx. Ik vond het ook wel een leuk experiment en het bewijst nog maar eens hoe belangrijk de context is waarin je een wijn proeft.
Dat is ook de truc die men hanteert om matige wijn te verkopen: omring hem met slechte!
(in het land der blinden...)
de prijzen swingen inderdaad uit de pan in Bourgogne, maar we moeten ook wat nuanceren, soms denk ik dat beginnende pinotliefhebbers wat afgeschrikt kunnen geraken van commentaren op wijnfora, maar er is nog voldoende prijskwaliteit (rond 15 euro) te vinden in Bourgogne als je ter plaatse op jacht gaat. Het bewijs zijn de tasting notes hier te vinden op vinejo. Naast Irancy en Saint Bris zijn er de côte d'or gemeenten die wat onder de radar zitten zoals Auxey Duresses, Santenay, Pernand Vergelesses en Ladoix (en zelfs Aloxe Corton villages rond 22 euro). Of wat dieper richting Givry en Mercurey. En de laatste 'betaalbare' grand crus (rond 35 - 40 euro) vind je nu nog in Chablis.
En voor wat betreft de onbetaalbare côte de nuits: ik heb bijzonder positieve ervaringen met de 'côtes de nuits villages' bij de betere wijnbouwers. Het zijn veruit hun goedkoopste cuvées (rond 12-16 euro, niet zozeer door de kwaliteit maar omdat het perceel net in Brochon ligt en niet in Gevrey, of in Corgoloin/Comblanchien ligt en niet in Nuits st Georges. Dat zou trouwens de reden zijn waarom 'les evocelles' geen 1 cru status kreeg, het ligt op grondgebied Brochon en de wijnbouwers van Gevrey gunden destijds geen 1 cru aan die buurgemeente... (is van horen zeggen).
(04-02-2018 01:25 PM)Vince schreef: [ -> ]de prijzen swingen inderdaad uit de pan in Bourgogne, maar we moeten ook wat nuanceren, soms denk ik dat beginnende pinotliefhebbers wat afgeschrikt kunnen geraken van commentaren op wijnfora, maar er is nog voldoende prijskwaliteit (rond 15 euro) te vinden in Bourgogne als je ter plaatse op jacht gaat. Het bewijs zijn de
tasting notes hier te vinden op vinejo.
Moeilijk toch, Vince. Ik heb voor volgende Bourgogne reis al vele domeinen aangeschreven. In Nuits is het vaak: ofwel uitverkocht/geen nieuwe allocaties meer ofwel te hoge prijzen. Ze zijn er wel maar het wordt bijna een queeste. Zo probeerde ik bij Gelin en Berthaud in Fixin. F**ing Fixin, 20 jaar geleden had niemand van dit onooglijk dorpje gehoord. Nu gaan de villages vlot boven de 20 EUR en de 1cru's richting 35-40 EUR. Zelfde verhaal in Marsannay.

(04-02-2018 01:25 PM)Vince schreef: [ -> ]Naast Irancy en Saint Bris zijn er de côte d'or gemeenten die wat onder de radar zitten zoals Auxey Duresses, Santenay, Pernand Vergelesses en Ladoix (en zelfs Aloxe Corton villages rond 22 euro). Of wat dieper richting Givry en Mercurey. En de laatste 'betaalbare' grand crus (rond 35 - 40 euro) vind je nu nog in Chablis.

Ook in die Beaune dorpen vind je amper nog villages onder de 20 EUR. Givry is inderdaad een alternatief. Chablis is een ander verhaal. Is geen pinot noir natuurlijk.

(04-02-2018 01:25 PM)Vince schreef: [ -> ]En voor wat betreft de onbetaalbare côte de nuits: ik heb bijzonder positieve ervaringen met de 'côtes de nuits villages' bij de betere wijnbouwers. Het zijn veruit hun goedkoopste cuvées (rond 12-16 euro, niet zozeer door de kwaliteit maar omdat het perceel net in Brochon ligt en niet in Gevrey, of in Corgoloin/Comblanchien ligt en niet in Nuits st Georges.

Inderdaad. Sommige wijnbouwers in die dorpen kunnen er trouwens niet mee lachen dat zij destijds hun dorp niet als aparte village erkend zagen. Volgens hen moet de kwaliteit niet onderdoen, zowel van de terroir als van de manier waarop in de wijngaarden gewerkt wordt (rendementen, manuele pluk, etc.)

(04-02-2018 01:25 PM)Vince schreef: [ -> ]Dat zou trouwens de reden zijn waarom 'les evocelles' geen 1 cru status kreeg, het ligt op grondgebied Brochon en de wijnbouwers van Gevrey gunden destijds geen 1 cru aan die buurgemeente... (is van horen zeggen).
Vorig jaar was er een wijnboer uit Gevrey die zich inderdaad openlijk uitsprak tegen die aanvraag. Volgens hem was dat 'teveel 1cru erbij' en zou de kwaliteit ook niet overal even homogeen zijn.
(04-02-2018 08:46 PM)Fre schreef: [ -> ]
(04-02-2018 01:25 PM)Vince schreef: [ -> ]de prijzen swingen inderdaad uit de pan in Bourgogne, maar we moeten ook wat nuanceren, soms denk ik dat beginnende pinotliefhebbers wat afgeschrikt kunnen geraken van commentaren op wijnfora, maar er is nog voldoende prijskwaliteit (rond 15 euro) te vinden in Bourgogne als je ter plaatse op jacht gaat. Het bewijs zijn de
tasting notes hier te vinden op vinejo.
Moeilijk toch, Vince. Ik heb voor volgende Bourgogne reis al vele domeinen aangeschreven. In Nuits is het vaak: ofwel uitverkocht/geen nieuwe allocaties meer ofwel te hoge prijzen. Ze zijn er wel maar het wordt bijna een queeste. Zo probeerde ik bij Gelin en Berthaud in Fixin. F**ing Fixin, 20 jaar geleden had niemand van dit onooglijk dorpje gehoord. Nu gaan de villages vlot boven de 20 EUR en de 1cru's richting 35-40 EUR. Zelfde verhaal in Marsannay.

(04-02-2018 01:25 PM)Vince schreef: [ -> ]Naast Irancy en Saint Bris zijn er de côte d'or gemeenten die wat onder de radar zitten zoals Auxey Duresses, Santenay, Pernand Vergelesses en Ladoix (en zelfs Aloxe Corton villages rond 22 euro). Of wat dieper richting Givry en Mercurey. En de laatste 'betaalbare' grand crus (rond 35 - 40 euro) vind je nu nog in Chablis.

Ook in die Beaune dorpen vind je amper nog villages onder de 20 EUR. Givry is inderdaad een alternatief. Chablis is een ander verhaal. Is geen pinot noir natuurlijk.

(04-02-2018 01:25 PM)Vince schreef: [ -> ]En voor wat betreft de onbetaalbare côte de nuits: ik heb bijzonder positieve ervaringen met de 'côtes de nuits villages' bij de betere wijnbouwers. Het zijn veruit hun goedkoopste cuvées (rond 12-16 euro, niet zozeer door de kwaliteit maar omdat het perceel net in Brochon ligt en niet in Gevrey, of in Corgoloin/Comblanchien ligt en niet in Nuits st Georges.

Inderdaad. Sommige wijnbouwers in die dorpen kunnen er trouwens niet mee lachen dat zij destijds hun dorp niet als aparte village erkend zagen. Volgens hen moet de kwaliteit niet onderdoen, zowel van de terroir als van de manier waarop in de wijngaarden gewerkt wordt (rendementen, manuele pluk, etc.)

(04-02-2018 01:25 PM)Vince schreef: [ -> ]Dat zou trouwens de reden zijn waarom 'les evocelles' geen 1 cru status kreeg, het ligt op grondgebied Brochon en de wijnbouwers van Gevrey gunden destijds geen 1 cru aan die buurgemeente... (is van horen zeggen).
Vorig jaar was er een wijnboer uit Gevrey die zich inderdaad openlijk uitsprak tegen die aanvraag. Volgens hem was dat 'teveel 1cru erbij' en zou de kwaliteit ook niet overal even homogeen zijn.

Brochon zou geen eigen AOP hebben omdat er destijds niemand een aanvroeg. Geen wijnbouwers in dat dorpje, toen ook geen geïnteresseerden in Marsannay trouwens. "Les Evocelles" is zeker een heel goed terroir, maar zo zijn er nog. Maar bij eenzelfde wijnbouwer zal het niveau toch wel net iets minder zijn, want wat minder prestige, wat lagere prijs en dus net iets minder moeite aan gedaan. Valt het jullie ook op dat de Gevrey villages van een wijnboer waar dit de topwijn is, meestal veel interessanter is dan die van een wijnbouwer met Grand en premier cru's?

Alle respect voor jullie ervaring met Bourgogne en het zoeken naar mooie betaalbare wijnen, ik deed altijd net hetzelfde, maar helaas stel ik vast dat de wijnen van de meest bevraagde domeinen meestal ook de betere zijn. En het is ook voor ons bijna niet meer mogelijk om met een nieuw domein te beginnen. In 2014 vond ik Berthaut's wijnen nog net wat te "rustiek", toen ik in 2016 terug polste was er al niks meer te krijgen (het Amélie effect).

In Irancy vind je wel mooie wijnen, vrij licht en soms wat flirtend met onrijpheid, maar dat is m.i. totaal niet vergelijkbaar met Côte d'Or.
Wellicht vind je in de Côte Chalonnaise nog enkele jaren mooie dingen aan deftige prijzen, maar ook bij Lorenzon, Brintet, Raquillet, Devillard, Dureuil, Sarrasin, Jacgueson e.a. beginnen ze de druk te voelen, met de daarbij horende prijzen. Ik vond een prachtig domein in Rully, zowel wit als rood en zal er wellicht nog mee beginnen, maar ook daar zag ik de prijzen op 2 jaar tijd al met meer dan 20% verhogen.

In Ladoix vind je ook enkele mooie terroirs, maar zelfde opmerking. Ik proefde nooit een mooiere dan de "La Corvée" van Anne Parent. Haar prachtige 2015 was aan 50€, maar nu ook allang uitverkocht op het domein. Ook in Monthélie of Savigny vind je bij de betere domeinen soms heel mooie wijnen, maar Auxey-Duresses vind ik meestal toch van wat minder niveau. In Santenay en zelfs een enkele wijn uit Maranges kan mooi zijn, maar m.i. uiterst zelden te vergelijken met Volnay, Pommard of Aloxe van de betere producenten.

Misschien moeten we de echt mooie en betaalbare Pinot Noir over de plas gaan zoeken. De "Classique" van Forge is zeer de moeite, misschien ga ik op Prowein eens grasduinen in het Oregon paviljoen.

Ik proef ook mooie tot zeer mooie Pinot uit Duitsland, maar de topwijnen daar zijn even hoog geprijsd als in de Côte d'Or en de lagere kwaliteiten vind ik dikwijls nogal weeïg. Dan toch liever weer naar Irancy, Epineuil, Tonnerre, Chitry,.. maar dat is hier helaas onverkoopbaar.
(05-02-2018 02:04 PM)wvd schreef: [ -> ]In Santenay en zelfs een enkele wijn uit Maranges kan mooi zijn, maar m.i. uiterst zelden te vergelijken met Volnay, Pommard of Aloxe van de betere producenten.
Wat betreft Santenay (Colin, Belland) moet ik toch zeggen al vele mooie tot uiterst mooie zaken te hebben geproefd die best kunnen concurreren tegen Volnay, Pommard of Aloxe. Misschien niet die van de betere producenten, maar wel tegen de rest. Want ook in Volnay, Pommard of Aloxe is het niet allemaal rozengeur en maneschijn in de fles...
Maar natuurlijk die van de betere producenten in de betere regio's, tja, dat wordt al moeilijker...
(05-02-2018 03:14 PM)TheWineVet schreef: [ -> ]
(05-02-2018 02:04 PM)wvd schreef: [ -> ]In Santenay en zelfs een enkele wijn uit Maranges kan mooi zijn, maar m.i. uiterst zelden te vergelijken met Volnay, Pommard of Aloxe van de betere producenten.
Wat betreft Santenay (Colin, Belland) moet ik toch zeggen al vele mooie tot uiterst mooie zaken te hebben geproefd die best kunnen concurreren tegen Volnay, Pommard of Aloxe. Misschien niet die van de betere producenten, maar wel tegen de rest. Want ook in Volnay, Pommard of Aloxe is het niet allemaal rozengeur en maneschijn in de fles...
Maar natuurlijk die van de betere producenten in de betere regio's, tja, dat wordt al moeilijker...

Volledig akkoord en vergeet ook Jean-Marc Vincent niet. En ik beweer zeker niet dat het om het even waar allemaal r & m is. Alleen, we (ik zeker ook) zullen er ons moeten bij neerleggen dat de betere wijnen van wat men dan de "klassieke" wijnregio's noemt niet meer voor de portemonnee van de minder gefortuneerde liefhebber zijn en dat vind ik bijzonder jammer.
En ik meen het echt als ik zeg: ruk nu een rib uit je lijf en investeer in Bourgogne, Piëmonte, de betere Rhône, enz.... Geen probleem voor Bordeaux, daar ga je nog lange tijd zeer mooie, iets minder bekende wijnen van deftig niveau vinden bvb in Saintem, Castillon, Premières Côtes en Médoc. De topwijnen daar zijn eigenlijk al lang buiten bereik.

Mijn tip blijft Toscane. Daar vind je, vooral in Chianti Classico, nog bijzondere wijnen onder 40€. Dat gaat nog wel even duren voor die op hun werkelijke waarde (t.o.v. andere regio's) komen, want er ligt nog een eldorado aan weinig of niet ontgonnen topterroirs en steeds meer domeinen beginnen wijnen op niveau te produceren. Gisteren nog "gewone" Rampolla CC 2008 en Fontodi CC 2009 gedronken, allebei zeer mooie, nog jonge wijnen met toekomst.
(05-02-2018 03:34 PM)wvd schreef: [ -> ]Mijn tip blijft Toscane. Daar vind je, vooral in Chianti Classico, nog bijzondere wijnen onder 40€. Dat gaat nog wel even duren voor die op hun werkelijke waarde (t.o.v. andere regio's) komen, want er ligt nog een eldorado aan weinig of niet ontgonnen topterroirs en steeds meer domeinen beginnen wijnen op niveau te produceren.

Werner, ik heb de indruk dat je 40 euro als de standaard prijs voor een goede fles wijn beschouwt en dat je alles eronder als een koopje beschouwt. ;-)

Ik denk dat je in Italië in tal van regio's zeer lekkere wijnen kan vinden voor een pak minder dan 40 euro.
Ik denk ook niet dat alle domeinen aldaar hun prijs zullen laten stijgen naar hun "werkelijke waarde t.o.v. andere regio's". Men moet die ook nog kunnen verkopen.

Ik koop redelijk veel Italiaanse wijn en voor het meerendeel voor minder dan 20 euro. Als blijkt dat ik geen goede kwaliteit meer onder dat prijsniveau kan vinden, zoek ik die wel in andere wijnlanden. De wijnwereld is groot genoeg.
(05-02-2018 05:00 PM)Corto schreef: [ -> ]
(05-02-2018 03:34 PM)wvd schreef: [ -> ]Mijn tip blijft Toscane. Daar vind je, vooral in Chianti Classico, nog bijzondere wijnen onder 40€. Dat gaat nog wel even duren voor die op hun werkelijke waarde (t.o.v. andere regio's) komen, want er ligt nog een eldorado aan weinig of niet ontgonnen topterroirs en steeds meer domeinen beginnen wijnen op niveau te produceren.

Werner, ik heb de indruk dat je 40 euro als de standaard prijs voor een goede fles wijn beschouwt en dat je alles eronder als een koopje beschouwt. ;-)

Ik denk dat je in Italië in tal van regio's zeer lekkere wijnen kan vinden voor een pak minder dan 40 euro.
Ik denk ook niet dat alle domeinen aldaar hun prijs zullen laten stijgen naar hun "werkelijke waarde t.o.v. andere regio's". Men moet die ook nog kunnen verkopen.

Ik koop redelijk veel Italiaanse wijn en voor het meerendeel voor minder dan 20 euro. Als blijkt dat ik geen goede kwaliteit meer onder dat prijsniveau kan vinden, zoek ik die wel in andere wijnlanden. De wijnwereld is groot genoeg.

Het is wellicht een kwestie van benaming, maar ik vind dat je "goede" wijn kan vinden aan 10€ - 15€. Het ging hier over heel goede of bijzondere wijnen en helaas zijn die bijzonder moeilijk te vinden onder de 40€.
(05-02-2018 06:23 PM)wvd schreef: [ -> ].........

Het is wellicht een kwestie van benaming, maar ik vind dat je "goede" wijn kan vinden aan 10€ - 15€. Het ging hier over heel goede of bijzondere wijnen en helaas zijn die bijzonder moeilijk te vinden onder de 40€.

In een aantal gevallen voor mij de reinste bullshit.
Ik leef tegenwoordig van het principe : " Alles wat je betaalt boven de 30$ trek ik in twijfel" met een paar uitzonderingen.
Er boven betaal je een meerprijs die nog maar weinig te maken heeft met de betere kwaliteit die in het glas komt.Rolleyes
(05-02-2018 07:19 PM)don quichotte schreef: [ -> ]
(05-02-2018 06:23 PM)wvd schreef: [ -> ].........

Het is wellicht een kwestie van benaming, maar ik vind dat je "goede" wijn kan vinden aan 10€ - 15€. Het ging hier over heel goede of bijzondere wijnen en helaas zijn die bijzonder moeilijk te vinden onder de 40€.

In een aantal gevallen voor mij de reinste bullshit.
Ik leef tegenwoordig van het principe : " Alles wat je betaald boven de 30$ trek ik in twijfel" met een paar uitzonderingen.
Er boven betaal je een meerprijs die nog maar weinig te maken heeft met de betere kwaliteit die in het glas komt.Rolleyes

Misschien wel, maar vorige zaterdag werd het één maal enorm stil bij de (blinde) proeverij bij Tienne...Toen we de Doriane Condrieu (>50 euro) in het glas hadden.
Chateau Sociando Mallet wordt al jarenlang gelijkgesteld met de betere Grand Cru Classés.
Wij gingen deze namiddag na of dit terecht is.
We dronken de 2011-2006-2004-2002-2001-1995 telkens in duo naast verschillende Cru Classés.
En kwamen tot een unaniem besluit.
(18-03-2018 09:03 PM)vinejo schreef: [ -> ]Chateau Sociando Mallet wordt al jarenlang gelijkgesteld met de betere Grand Cru Classés.
Wij gingen deze namiddag na of dit terecht is.
We dronken de 2011-2006-2004-2002-2001-1995 telkens in duo naast verschillende Cru Classés.
En kwamen tot een unaniem besluit.

Mmm, heel benieuwd! Wink
(18-03-2018 09:05 PM)Benz schreef: [ -> ]
(18-03-2018 09:03 PM)vinejo schreef: [ -> ]Chateau Sociando Mallet wordt al jarenlang gelijkgesteld met de betere Grand Cru Classés.
Wij gingen deze namiddag na of dit terecht is.
We dronken de 2011-2006-2004-2002-2001-1995 telkens in duo naast verschillende Cru Classés.
En kwamen tot een unaniem besluit.

Mmm, heel benieuwd! Wink

De teaser werkt Wink
TN s komen in de loop van de week...
Sociando zou altijd scoren ook in mindere jaren. Benieuwd of dat credo hier ook wordt bevestigd.
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Koppelingen