wijnliefhebbers
Domaine de Villargeau Coteaux du Giennois - Afdrukversie

+- wijnliefhebbers (http://www.vinejo.freebb.be)
+-- Forum: Frankrijk (/forum-3.html)
+--- Forum: Loire (/forum-7.html)
+--- Discussie: Domaine de Villargeau Coteaux du Giennois (/thread-1779.html)


Domaine de Villargeau Coteaux du Giennois - Terretoir - 24-03-2012 05:41 PM

[Afbeelding: VI0508WN.JPG]
van website geplukt


2010
Sauvignon Blanc

Gedronken bij de onze eerste BBQ van het jaar.

Strogeel in het glas.
Mooie stevige witte wijn, lekker gebalanceerde zuurtjes die blijven hangen in de afdronk. Vooral citrus, hence "de zuurtjes". PQ is dit voor mij een aanrader voor zen 9eu.
Over de neus kan ik me niet uitspreken want die zit weer dicht dankzij het mooie lenteweer en de allergie die daarbij hoort.


RE: Domaine de Villargeau Coteaux du Giennois - Anne - 25-03-2012 05:13 PM

Waar kan je die kopen?


RE: Domaine de Villargeau Coteaux du Giennois - Terretoir - 25-03-2012 07:44 PM

(25-03-2012 05:13 PM)mrs_magooo schreef:  Waar kan je die kopen?

Ik heb deze gehaald bij Ambrosius in Koksijde.

http://www.ambrosius.be/nl/default.asp


RE: Domaine de Villargeau Coteaux du Giennois - Anne - 25-03-2012 10:42 PM

Bedankt!


RE: Domaine de Villargeau Coteaux du Giennois - doc - 24-06-2012 04:52 PM

De SB wipt uit het glas onmiddellijk na schenken. Grassig, limoen, kruisbes, heel mineraal, kalk. Doet erg aan Sancerre denken. Mooie Giennois !


RE: Domaine de Villargeau Coteaux du Giennois - carl - 25-06-2012 09:58 AM

2010
Grassig, vegetaal, meloenschil, limoen, lichte vettigheid, hoog in zuren, duidelijk Sauvignon Blanc, klein bittertje op de afdronk. 85+


RE: Domaine de Villargeau Coteaux du Giennois - jr02 - 29-01-2022 04:47 PM

Domaine Villargeau

De vrouw houdt het de laatste tijd graag bij een witje voor den Tv. Het was niet gemakkelijk haar te verleiden maar met dit wijntje kwam ik aardig in de buurt Wink Het mag niet zoet zijn, niet te lomp.... bla bla bla geen idee of ze ook zo kieskeurig was toen ze mij ontmoette. Cool
Enfin lekker koel geserveerd deze Coteaux du Giennois 2020.
Ze kijkt me hartstochtelijk aan nadat haar neus genoot van de citrus. Yes yes... ook in de mond voelde ze de passie, citris, limoen, meloen, fris met een lekker zuurtje.

mission accomplished Heart en we zijn nog geen Valentijn Wink

en dit voor 10€


RE: Domaine de Villargeau Coteaux du Giennois - Olivier - 30-01-2022 12:06 PM

(29-01-2022 04:47 PM)jr02 schreef:  Domaine Villargeau

De vrouw houdt het de laatste tijd graag bij een witje voor den Tv. Het was niet gemakkelijk haar te verleiden maar met dit wijntje kwam ik aardig in de buurt Wink Het mag niet zoet zijn, niet te lomp.... bla bla bla geen idee of ze ook zo kieskeurig was toen ze mij ontmoette. Cool
Enfin lekker koel geserveerd deze Coteaux du Giennois 2020.
Ze kijkt me hartstochtelijk aan nadat haar neus genoot van de citrus. Yes yes... ook in de mond voelde ze de passie, citris, limoen, meloen, fris met een lekker zuurtje.

mission accomplished Heart en we zijn nog geen Valentijn Wink

en dit voor 10€

Haha, zalig. thumbsup


RE: Domaine de Villargeau Coteaux du Giennois - BartS - 30-01-2022 01:02 PM

(29-01-2022 04:47 PM)jr02 schreef:  Domaine Villargeau

De vrouw houdt het de laatste tijd graag bij een witje voor den Tv. Het was niet gemakkelijk haar te verleiden maar met dit wijntje kwam ik aardig in de buurt Wink Het mag niet zoet zijn, niet te lomp.... bla bla bla geen idee of ze ook zo kieskeurig was toen ze mij ontmoette. Cool
Enfin lekker koel geserveerd deze Coteaux du Giennois 2020.
Ze kijkt me hartstochtelijk aan nadat haar neus genoot van de citrus. Yes yes... ook in de mond voelde ze de passie, citris, limoen, meloen, fris met een lekker zuurtje.

mission accomplished Heart en we zijn nog geen Valentijn Wink

en dit voor 10€

woeha