Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Domaine de Villargeau Coteaux du Giennois
24-03-2012, 05:41 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 10-04-2012 om 10:37 PM door Terretoir.)
Bericht: #1
Domaine de Villargeau Coteaux du Giennois
[Afbeelding: VI0508WN.JPG]
van website geplukt


2010
Sauvignon Blanc

Gedronken bij de onze eerste BBQ van het jaar.

Strogeel in het glas.
Mooie stevige witte wijn, lekker gebalanceerde zuurtjes die blijven hangen in de afdronk. Vooral citrus, hence "de zuurtjes". PQ is dit voor mij een aanrader voor zen 9eu.
Over de neus kan ik me niet uitspreken want die zit weer dicht dankzij het mooie lenteweer en de allergie die daarbij hoort.

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere
25-03-2012, 05:13 PM
Bericht: #2
RE: Domaine de Villargeau Coteaux du Giennois
Waar kan je die kopen?
25-03-2012, 07:44 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 26-03-2012 om 08:14 AM door Terretoir.)
Bericht: #3
RE: Domaine de Villargeau Coteaux du Giennois
(25-03-2012 05:13 PM)mrs_magooo schreef:  Waar kan je die kopen?

Ik heb deze gehaald bij Ambrosius in Koksijde.

http://www.ambrosius.be/nl/default.asp

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere
25-03-2012, 10:42 PM
Bericht: #4
RE: Domaine de Villargeau Coteaux du Giennois
Bedankt!
24-06-2012, 04:52 PM
Bericht: #5
RE: Domaine de Villargeau Coteaux du Giennois
De SB wipt uit het glas onmiddellijk na schenken. Grassig, limoen, kruisbes, heel mineraal, kalk. Doet erg aan Sancerre denken. Mooie Giennois !

Buvez du vin et vivez joyeux !
25-06-2012, 09:58 AM
Bericht: #6
RE: Domaine de Villargeau Coteaux du Giennois
2010
Grassig, vegetaal, meloenschil, limoen, lichte vettigheid, hoog in zuren, duidelijk Sauvignon Blanc, klein bittertje op de afdronk. 85+

"The poor man, the budget drinker, is forced to make choices and sacrifices that can only sharpen his discrimination and his appreciation of competing pleasures. Starting at the top, one will miss the climb." Jay McInerney, auteur van Bright Lights, Big City
29-01-2022, 04:47 PM
Bericht: #7
RE: Domaine de Villargeau Coteaux du Giennois
Domaine Villargeau

De vrouw houdt het de laatste tijd graag bij een witje voor den Tv. Het was niet gemakkelijk haar te verleiden maar met dit wijntje kwam ik aardig in de buurt Wink Het mag niet zoet zijn, niet te lomp.... bla bla bla geen idee of ze ook zo kieskeurig was toen ze mij ontmoette. Cool
Enfin lekker koel geserveerd deze Coteaux du Giennois 2020.
Ze kijkt me hartstochtelijk aan nadat haar neus genoot van de citrus. Yes yes... ook in de mond voelde ze de passie, citris, limoen, meloen, fris met een lekker zuurtje.

mission accomplished Heart en we zijn nog geen Valentijn Wink

en dit voor 10€
30-01-2022, 12:06 PM
Bericht: #8
RE: Domaine de Villargeau Coteaux du Giennois
(29-01-2022 04:47 PM)jr02 schreef:  Domaine Villargeau

De vrouw houdt het de laatste tijd graag bij een witje voor den Tv. Het was niet gemakkelijk haar te verleiden maar met dit wijntje kwam ik aardig in de buurt Wink Het mag niet zoet zijn, niet te lomp.... bla bla bla geen idee of ze ook zo kieskeurig was toen ze mij ontmoette. Cool
Enfin lekker koel geserveerd deze Coteaux du Giennois 2020.
Ze kijkt me hartstochtelijk aan nadat haar neus genoot van de citrus. Yes yes... ook in de mond voelde ze de passie, citris, limoen, meloen, fris met een lekker zuurtje.

mission accomplished Heart en we zijn nog geen Valentijn Wink

en dit voor 10€

Haha, zalig. thumbsup

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
30-01-2022, 01:02 PM
Bericht: #9
RE: Domaine de Villargeau Coteaux du Giennois
(29-01-2022 04:47 PM)jr02 schreef:  Domaine Villargeau

De vrouw houdt het de laatste tijd graag bij een witje voor den Tv. Het was niet gemakkelijk haar te verleiden maar met dit wijntje kwam ik aardig in de buurt Wink Het mag niet zoet zijn, niet te lomp.... bla bla bla geen idee of ze ook zo kieskeurig was toen ze mij ontmoette. Cool
Enfin lekker koel geserveerd deze Coteaux du Giennois 2020.
Ze kijkt me hartstochtelijk aan nadat haar neus genoot van de citrus. Yes yes... ook in de mond voelde ze de passie, citris, limoen, meloen, fris met een lekker zuurtje.

mission accomplished Heart en we zijn nog geen Valentijn Wink

en dit voor 10€

woeha


Ga naar locatie: