![]() |
Clos des recollets Durbuy - Afdrukversie +- wijnliefhebbers (http://www.vinejo.freebb.be) +-- Forum: Interessante eet-drinkadressen (/forum-31.html) +--- Forum: België (/forum-36.html) +--- Discussie: Clos des recollets Durbuy (/thread-8010.html) |
Clos des recollets Durbuy - jr02 - 08-10-2025 01:20 AM Volgend weekend trekken we er nog even op uit naar ons geliefde Ardennen. 3 van de 4 van het gezelschap zijn jarig, nachtje Sanglier in Durbuy maar voor den diner gaan we eens niet Markske sponseren. De lokale bevolking zweert hier bij het ander gastronomische restaurant dat Durbuy rijk is. Dus niet 'La Grand Verre' maar 'Clos des Recollets'. Reeds enkele malen langs geweest en steeds top prijs/kwaliteit. 5 gangen menu 97€, aangepaste wijnen 41€ menu De aangepaste wijnen laat ik steeds aan mij voorbij gaan omdat de nadruk hier ligt op winst ipv kwaliteit. Wij zien er alvast naar uit en graag geef ik nog even mijn twijfel mee mbt het hoofdgerecht: "Filet d'agneau au feu de bois, artichauts et tomates, sauce à la sariette" Bruno Colin 2021/2022 - Santenay 1°Cru Les Gravieres 115€ - Santenay Vieilles Vignes 91€ - Chassagne Montrachet Vieilles Vignes 94€ Dom. pavelot 2020 - Pernand-Vergelesses, 1°Cru Ile des Vergelesses 88€ Benieuwd, tips zijn zeker welkom. Bruno Colin is mij meer gekend voor zijn witte en zal zeker bij de eerste gerechten dienst doen als begeleider. Maar in rood moet ik passen. Dus vandaar mijn twijfel. Laatst dronken we er domaine Arnoux Savigny-lès-Beaune 1er cru Les Peuillets 2019 (68€) hun laatste fles. Jammer, ongekend is onbemind maar heerlijk bevonden door het gezelschap. In bijlage de kaart met hun selectie aan rood. RE: Clos des recollets Durbuy - Dc - 08-10-2025 08:07 AM Ik heb vorig jaar Bruno Colin bezocht en dus ook zijn rood kunnen proeven. Die Chassagne VV is alleszins mee naar huis gegaan, misschien dat dat als tip kan dienen ![]() Kostte trouwens toen op het domein 46 euro voor de 2022, dan lijkt hun prijs me nog niet overdreven... Pavelot is uiteraard ook zeer mooi. Lijkt me iets meer op finesse. Die 1°Cru Ile des Vergelesses is wel echt zeer mooi. Ik heb de 2020 op het domein gekocht aan 35 euro enkele jaren geleden. RE: Clos des recollets Durbuy - wvd - 08-10-2025 10:53 AM Ik zou eerder voor iets uit de zuidelijke Rhône gaan bij dat gerecht, maar dat staat blijkbaar niet op de kaart. En ja, in de Bourgogne lijst is de keuze voor mij duidelijk: de Finottes van Bart natuurlijk! ![]() RE: Clos des recollets Durbuy - Dc - 08-10-2025 11:01 AM Gen idee of je er mee lacht gezien de smiley, maar de Finottes op domein is wel van een andere prijsorde dan de andere wijnen die aangehaald worden hoor want ook die heb ik op het domein gekocht ![]() Los van het feit dat het een lekkere wijn is uiteraard RE: Clos des recollets Durbuy - wvd - Vandaag 05:17 PM (08-10-2025 11:01 AM)Dc schreef: Gen idee of je er mee lacht gezien de smiley, maar de Finottes op domein is wel van een andere prijsorde dan de andere wijnen die aangehaald worden hoor want ook die heb ik op het domein gekocht Ik lach er niet mee en blij dat je aandacht hebt voor Marsannay! Ik heb van André Bart (de nonkel van Martin) nog 1978 gekocht. Dat was o.a. een "gewone" Bourgogne die nu Marsannay is! Ook een echt schitterende witte Bourgogne van de blijkbaar enkel in Marsannay voorkomende Chardonnay Rosé. Dat is een (kleine) mutatie en, net als Pinot Gris, wordt die lichtjes roze bij volledige rijpheid. Die wijn was echt heel mooi, tot de laatste fles en die was toen 20 jaar oud, niet te geloven! RE: Clos des recollets Durbuy - Dave - Vandaag 06:40 PM (08-10-2025 10:53 AM)wvd schreef: Ik zou eerder voor iets uit de zuidelijke Rhône gaan bij dat gerecht, maar dat staat blijkbaar niet op de kaart. En ja, in de Bourgogne lijst is de keuze voor mij duidelijk: de Finottes van Bart natuurlijk! Mja, dat was ook mijn eerste idee: zou iets 'zuidelikers' daar niet beter bijpassen? Rhone of een top Roussillon of zo? Misschien zijn er nog bladzijden aan die wijnkaart? Maar wat me ook opviel was de prijs van Fiefs de Lagrange: dat kost voor een particulier 30€ bij Topwijnen. Is 125€ er dan niet zwaar over ![]() RE: Clos des recollets Durbuy - vinejo - Vandaag 07:00 PM (Vandaag 06:40 PM)Dave schreef:(08-10-2025 10:53 AM)wvd schreef: Ik zou eerder voor iets uit de zuidelijke Rhône gaan bij dat gerecht, maar dat staat blijkbaar niet op de kaart. En ja, in de Bourgogne lijst is de keuze voor mij duidelijk: de Finottes van Bart natuurlijk! Idd. Voor die prijs mag je de eerste wijn verwachten. |