Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Chateau Le Thil Comte Clary, Pessac Leognan
27-04-2011, 10:30 PM
Bericht: #1
Chateau Le Thil Comte Clary, Pessac Leognan
Bezig met de 2008. Veel zwart fruit, rokerig, mineralig, cederhout, jong maar al goed drinkbaar. Domein ligt tussen Smith Haut Lafitte en Carbonieux. 12 à 13 euro betaald in de cora en das belachelijk weinig voor deze bordeaux.
28-04-2011, 12:00 AM
Bericht: #2
RE: Chateau Le Thil Comte Clary, Pessac Leognan
Van dit gelijknamig Château dronk ik hun witte versie Château Le Thil “Compte Clary” 2008 Pesac.
Mijn bevindingen ervan waren niet groots. Eén flesje ervan gekocht in de Auchan aan 11.95€ om te proberen. Resultaat was eerder een mislukt experiment.
Vlakke karakterloze wijn die net een niveau haalt van een Entre-Deux- Mers van minder dan 5 €.

Van de rode versie kocht ik ook een paar flesjes van de 2008 maar heb nog geen ontkurkt.
Tijdens de degustatie van het wijnfestival van CORA 2010 dronk ik wel daar de rode van 2008 maar dit kon me niet motiveren er nog van meer van in stock te nemen.
Deze rode versie heeft wel een aantal jaren kelderrust nodig.

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
28-04-2011, 12:18 PM
Bericht: #3
RE: Chateau Le Thil Comte Clary, Pessac Leognan
De 2008 enkele maanden ook eens gedronken en best wel veel wijn voor weinig geld. Was bovendien al verrassend goed op dronk.
28-04-2011, 06:30 PM
Bericht: #4
RE: Chateau Le Thil Comte Clary, Pessac Leognan
Is 't nu wel of niet veel wijn voor een redelijke prijs Huh?

"There is a reason why people have unhealthy obsessions with Burgundy (...)." (Clark Z. Terry)
28-04-2011, 06:42 PM
Bericht: #5
RE: Chateau Le Thil Comte Clary, Pessac Leognan
Naar ik vernam schijnt de magnum veel wijn te zijn. Maar weet daarentegen niks van de prijs.

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
28-04-2011, 06:48 PM
Bericht: #6
RE: Chateau Le Thil Comte Clary, Pessac Leognan
woeha Smeerlapke!

"There is a reason why people have unhealthy obsessions with Burgundy (...)." (Clark Z. Terry)
28-04-2011, 08:12 PM
Bericht: #7
RE: Chateau Le Thil Comte Clary, Pessac Leognan
Het is volgens mij ne meer dan lekkere bordeaux maar geen klassebordeaux. Daarvoor is de afdronk niet lang en goed genoeg, nogal monotoom. Maar aan 12euro voor mij wel de moeite. Ik heb er ooit gedronken die driedubbel kosten en me minder plezier gaven.
16-02-2018, 05:42 PM
Bericht: #8
RE: Chateau Le Thil Comte Clary, Pessac Leognan
Le Thil Comte Clary 2008;

Een gekregen flesje slaan we nooit af ...

Full body, rond zacht, toegankelijk van de eerste minuut, perfect op dronk, aangenaam verrast 91p


Bijlagen Afbeeldingen
   

In blind, we trust Cool
16-02-2018, 10:51 PM
Bericht: #9
RE: Chateau Le Thil Comte Clary, Pessac Leognan
(16-02-2018 05:42 PM)fleer schreef:  Le Thil Comte Clary 2008;

Een gekregen flesje slaan we nooit af ...

Full body, rond zacht, toegankelijk van de eerste minuut, perfect op dronk, aangenaam verrast 91p

Fleer, ik heb de rode 2008 ook nog liggen.
Per gelegenheid haal ik deze uit te kelder en laat die degusteren in een blinde proeverij.
De witte 2007 ( niet de 2008) viel maar magertjes uit.Sad

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)


Ga naar locatie: