Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Château Grand Mayne, Saint-Emilion Grand Cru Classé
18-02-2012, 12:58 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 18-02-2012 om 01:03 AM door doc.)
Bericht: #1
Château Grand Mayne, Saint-Emilion Grand Cru Classé
1996

Perfect versmolten. Zachte, fluwelige tannines mooi ingebed in het rijpe zwarte fruit, kersen, bramen, bosbessenkonfituur. Sigarenkistje retronasaal. Opvallend veel friste. Voldoende lengte. Blijft een zekere sappigheid behouden. Is nu ongetwijfeld op z'n top.

Heeft eigenlijk alles van een grotere St Emilion op leeftijd maar net iets minder intens om daarbij te behoren, hopelijk druk ik me verstaanbaar uit ?

En toch hoor... blijft heel sensuele wijn ! Deze 96 is een interessante fles anyway ! 87... (ja, ik begin nu ook te kwoteren, mauvaise habitude s'installe?)

Buvez du vin et vivez joyeux !
01-04-2013, 01:23 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-04-2013 om 01:23 PM door Mt.)
Bericht: #2
RE: Château Grand Mayne, Saint-Emilion Grand Cru Classé
Ik besliste daarnet om op deze Paasmaandag een bijzonder flesje open te doen: Grand Mayne 1998.

Mooie kleurspiegel: lichtjes naar baksteen verkleurend aan de rand, maar nog altijd met donkere kern. Aromatische neus waarover ik meteen verrukt ben. Je weet stante pede dat dit à point is én top. Neus: zoethout, zwarte truffel, tapenade, braam, cassis, munt (gaat naar het exotische type à la Monbousquet), humus, nat herfstig bos. Lange suave mond met lange afdronk. De duidelijk aanwezige zuren zorgen dat de spanning nooit verslapt. Zeer, zeer knap!

Ik geloof dat Michel Rolland een (duidelijke) hand heeft in deze wijn (al sinds eind jaren '70 of begin jaren '80). Houdbaarheid: check. Balans: check. Hedonistisch: check.

http://www.chateau-grand-mayne.com

"There is a reason why people have unhealthy obsessions with Burgundy (...)." (Clark Z. Terry)
01-04-2013, 01:34 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-04-2013 om 01:36 PM door doc.)
Bericht: #3
RE: Château Grand Mayne, Saint-Emilion Grand Cru Classé
(01-04-2013 01:23 PM)Mt schreef:  Ik besliste daarnet om op deze Paasmaandag een bijzonder flesje open te doen: Grand Mayne 1998.

Mooie kleurspiegel: lichtjes naar baksteen verkleurend aan de rand, maar nog altijd met donkere kern. Aromatische neus waarover ik meteen verrukt ben. Je weet stante pede dat dit à point is én top. Neus: zoethout, zwarte truffel, tapenade, braam, cassis, munt (gaat naar het exotische type à la Monbousquet), humus, nat herfstig bos. Lange suave mond met lange afdronk. De duidelijk aanwezige zuren zorgen dat de spanning nooit verslapt. Zeer, zeer knap!

Ik geloof dat Michel Rolland een (duidelijke) hand heeft in deze wijn (al sinds eind jaren '70 of begin jaren '80). Houdbaarheid: check. Balans: check. Hedonistisch: check.

http://www.chateau-grand-mayne.com

Wij hebben beslist om 's af te komen !Cool Mooi geformuleerd !

Buvez du vin et vivez joyeux !
01-04-2013, 01:38 PM
Bericht: #4
RE: Château Grand Mayne, Saint-Emilion Grand Cru Classé
Merci! Kom maar! Er is nog een beetje Wink... .

"There is a reason why people have unhealthy obsessions with Burgundy (...)." (Clark Z. Terry)
01-04-2013, 01:39 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-04-2013 om 01:41 PM door doc.)
Bericht: #5
RE: Château Grand Mayne, Saint-Emilion Grand Cru Classé
(01-04-2013 01:38 PM)Mt schreef:  Merci! Kom maar! Er is nog een beetje Wink... .

ja maar nie genoeg zu !cheers die tapenade (zwart), absoluut, ...der op !

Buvez du vin et vivez joyeux !
01-04-2013, 07:49 PM
Bericht: #6
RE: Château Grand Mayne, Saint-Emilion Grand Cru Classé
(01-04-2013 01:23 PM)Mt schreef:  Ik besliste daarnet om op deze Paasmaandag een bijzonder flesje open te doen: Grand Mayne 1998.

Mooie kleurspiegel: lichtjes naar baksteen verkleurend aan de rand, maar nog altijd met donkere kern. Aromatische neus waarover ik meteen verrukt ben. Je weet stante pede dat dit à point is én top. Neus: zoethout, zwarte truffel, tapenade, braam, cassis, munt (gaat naar het exotische type à la Monbousquet), humus, nat herfstig bos. Lange suave mond met lange afdronk. De duidelijk aanwezige zuren zorgen dat de spanning nooit verslapt. Zeer, zeer knap!

Ik geloof dat Michel Rolland een (duidelijke) hand heeft in deze wijn (al sinds eind jaren '70 of begin jaren '80). Houdbaarheid: check. Balans: check. Hedonistisch: check.

http://www.chateau-grand-mayne.com

Geopend vanwege mijn commentaar gisteren in de Rolland-topic? ;-)

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
01-04-2013, 08:43 PM
Bericht: #7
RE: Château Grand Mayne, Saint-Emilion Grand Cru Classé
Smile Neen niet direct, al zak ik 'm wel staan. Heb ooit op een proeverij een Beauséjour Bécot '06 meegenomen i.p.v. deze Grand Mayne 1998. Big mistake! Topwijn. Zelden een betere Saint-Emilion gedronken. Vandaag (het was een speciale dag) passeerde er ook een VCC '04 die zonder enige twijfel top was (maar 5 jaar te jong), maar de Grand Mayne had het voordeel van de "à point-factor".

"There is a reason why people have unhealthy obsessions with Burgundy (...)." (Clark Z. Terry)
01-04-2013, 10:17 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 02-04-2013 om 10:45 AM door Mt.)
Bericht: #8
RE: Château Grand Mayne, Saint-Emilion Grand Cru Classé
(01-04-2013 08:43 PM)Mt schreef:  Smile Neen niet direct, al zag ik 'm wel staan. Heb ooit op een proeverij een Beauséjour Bécot '06 meegenomen i.p.v. deze Grand Mayne 1998. Big mistake! Topwijn. Zelden een betere Saint-Emilion gedronken. Vandaag (het was een speciale dag) passeerde er ook een VCC '04 die zonder enige twijfel top was (maar 5 jaar te jong), maar de Grand Mayne had het voordeel van de "à point-factor".

Goeie cuisson dus Smile

Buvez du vin et vivez joyeux !
28-08-2017, 05:30 PM
Bericht: #9
RE: Château Grand Mayne, Saint-Emilion Grand Cru Classé
Grand Mayne 2008, 2de fles van mijn kist en deze is op dronk ... hij heeft "alles" wat je van een St-Emilion kan verwachten 92p ... op dag twee iets minder 91p.

Rustig topic en onterecht ... "vergelijkbaar" met een La Dominique St Emilion grand cru.


Grtz

In blind, we trust Cool
06-06-2018, 06:19 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 06-06-2018 om 06:19 PM door fleer.)
Bericht: #10
RE: Château Grand Mayne, Saint-Emilion Grand Cru Classé
(18-02-2012 12:58 AM)doc schreef:  1996

Perfect versmolten. Zachte, fluwelige tannines mooi ingebed in het rijpe zwarte fruit, kersen, bramen, bosbessenkonfituur. Sigarenkistje retronasaal. Opvallend veel friste. Voldoende lengte. Blijft een zekere sappigheid behouden. Is nu ongetwijfeld op z'n top.

Heeft eigenlijk alles van een grotere St Emilion op leeftijd maar net iets minder intens om daarbij te behoren, hopelijk druk ik me verstaanbaar uit ?

En toch hoor... blijft heel sensuele wijn ! Deze 96 is een interessante fles anyway ! 87... (ja, ik begin nu ook te kwoteren, mauvaise habitude s'installe?)

Inderdaad, ook bij deze 2008 hints van de grotere St Emilions 91p

Grtz


Bijlagen Afbeeldingen
   

In blind, we trust Cool
04-11-2019, 05:08 PM
Bericht: #11
RE: Château Grand Mayne, Saint-Emilion Grand Cru Classé
Château Grand Mayne 2008

Vol, zacht, kruidig, voor een 2008 zeer goed bevonden 92p

In blind, we trust Cool


Ga naar locatie: