Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Château L'Enclos, Pomerol
04-03-2012, 03:34 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 04-03-2012 om 03:35 PM door doc.)
Bericht: #1
Château L'Enclos, Pomerol
2007

Gisteren flesje meegebracht uit de kelderrestjes van de lokale Colruyt.
En toch een erg aangename verrassing. Bij het openen mooie donkerrode fruitaccenten, beetje kruidig, wat boslucht en vanille, potloodslijpsel.
Begint stillekes wat teritiair te gaan. Heel soepele aanzet met vooral fruit, goeie structuur, diepgang en heel evenwichtig. Voor mij echt lekker flesje en precies op dronk. 88/100.

Buvez du vin et vivez joyeux !
04-03-2012, 04:07 PM
Bericht: #2
RE: Château L'Enclos, Pomerol
bdx 2007 zal dus precies idd wel redelijk snel op dronk zijn, in elk geval een heel pak sneller dan de 2005,2006 en 2008 jaargangen

het leven is te kort om slechte wijn te drinken
28-03-2012, 10:01 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 28-03-2012 om 10:30 PM door doc.)
Bericht: #3
RE: Château L'Enclos, Pomerol
2008

Rijp zwart fruit, rokerig, vlezig, kruidig, chocolat, vanille, grafiet. Dens fruit, wat warmte maar toch goeie frisheid. Charmeur, zachte fruitige aanzet, spanning en voldoende diepgang, rijpe versmolten, kruidige tannines die het geheel wat pit geven. Evenwicht. Heeft wat karaf nodig gehad. 87-88. Zorgt jong ook al voor heel wat plezier.

Buvez du vin et vivez joyeux !
25-02-2017, 10:39 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-02-2017 om 10:40 AM door Mathijs81.)
Bericht: #4
RE: Château L'Enclos, Pomerol
L'Enclos 2009 ( Colruyt - 19,99 € )

Een van de eerste volledige kisten die ik gekocht had, toen ik nog geen zak van wijn af wist Confused.

+ Neus - beetje timide, fruit ver te zoeken, anoniem
+ Mond - scherp, dik, veel fruit, peperig, maar er ontbreekt iets
+ Afdronk - duidelijk al goed op dronk, maar simpel en basic

Niet helemaal mijn ding, ik zal het vanaf heden "budget Pomerol"gaan noemen.
Langs de andere kant, ging wel heel lekker bij de maaltijd en fles was snel leeg.

Mathijs

When in doubt ... drink Pomerol !
25-02-2017, 01:09 PM
Bericht: #5
RE: Château L'Enclos, Pomerol
Citaat:Een van de eerste volledige kisten die ik gekocht had, toen ik nog geen zak van wijn af wist

Toen kocht ik de Vaugelas uit de Colruyt aan 5€ Smile

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
25-02-2017, 01:36 PM
Bericht: #6
RE: Château L'Enclos, Pomerol
(25-02-2017 01:09 PM)Olivier schreef:  
Citaat:Een van de eerste volledige kisten die ik gekocht had, toen ik nog geen zak van wijn af wist

Toen kocht ik de Vaugelas uit de Colruyt aan 5€ Smile

...die toch wel mooi was qua PQ...

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
25-02-2017, 02:49 PM
Bericht: #7
RE: Château L'Enclos, Pomerol
(25-02-2017 01:09 PM)Olivier schreef:  
Citaat:Een van de eerste volledige kisten die ik gekocht had, toen ik nog geen zak van wijn af wist

Toen kocht ik de Vaugelas uit de Colruyt aan 5€ Smile
Samen met de Artix. Was ook goed PQ.
Anderzijds blij dat ik mij nu een ander segment kan permitteren (en appreciëren). Was echt een tocht van begin af aan.

Vineuze groeten, Bert (Genetisch gelinkt aan wijnimport HOPEwines Duffel)
25-02-2017, 04:10 PM
Bericht: #8
RE: Château L'Enclos, Pomerol
(25-02-2017 02:49 PM)TheWineVet schreef:  
(25-02-2017 01:09 PM)Olivier schreef:  
Citaat:Een van de eerste volledige kisten die ik gekocht had, toen ik nog geen zak van wijn af wist

Toen kocht ik de Vaugelas uit de Colruyt aan 5€ Smile
Samen met de Artix. Was ook goed PQ.
Anderzijds blij dat ik mij nu een ander segment kan permitteren (en appreciëren). Was echt een tocht van begin af aan.

Klopderop!

En nu terug on topic: l Enclos is inderdaad een eenvoudige maar al bij al toch wel lekkere Pomerol. Gaf die al een paar keer in de wijnles, daarvoor is ie perfect (vooral betaalbaar). Wil zich de laatste jaren wat meer profileren (dacht nieuwe eigenaars, Amerikanen), ondermeer met een nieuwe fles a la Haut Brion..


Bijlagen Afbeeldingen
   

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
25-02-2017, 04:22 PM
Bericht: #9
RE: Château L'Enclos, Pomerol
Nieuwe fles - enorm slecht te stapelen in de wijnkast nono.

Alle gekheid op een stokje, voor die 19,99 Euro idd een leuke Pomerol.
Zeker voor een topjaar als 2009 dat zich nu nog maar begint te ontplooien.
Het zal een weekdag wijntje blijven, te serveren bij een simpele maaltijd.

Mathijs

When in doubt ... drink Pomerol !
25-02-2017, 07:25 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-02-2017 om 07:32 PM door Benz.)
Bericht: #10
RE: Château L'Enclos, Pomerol
(25-02-2017 04:10 PM)vinejo schreef:  Klopderop!

En nu terug on topic: l Enclos is inderdaad een eenvoudige maar al bij al toch wel lekkere Pomerol. Gaf die al een paar keer in de wijnles, daarvoor is ie perfect (vooral betaalbaar). Wil zich de laatste jaren wat meer profileren (dacht nieuwe eigenaars, Amerikanen), ondermeer met een nieuwe fles a la Haut Brion..

Is idd geen slechte wijn, behoord idd. tot de Club Elite Cordier Mestrezat Grand Crus wijnen die in speciale flessen a la Haut Brion vorm zijn gemaakt, net zoals bv. Pouget Margaux, La Rousseliere Saint-Estephe en nog een 10 tal andere wijnen. Zijn ook in speciale kistjes van 4 flessen in de verkoop gebracht destijds, heb hier nog 2 kistjes Pouget 2010 van liggen. Wink

@Mathijs: Enige probleem en nadeel is idd. dat ze niet in de wijnkast zoals alle andere Bordeaux flessen mooi in het rijtje gestapeld kunnen liggen, maar wel bovenaan elke houten legger op de hoeken waar je telkens iets meer plaats hebt. Wink

Save water drink wine!
29-08-2018, 09:44 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 29-08-2018 om 09:45 PM door Mathijs81.)
Bericht: #11
RE: Château L'Enclos, Pomerol
Deze avond had het lichaam en de geest nood aan de zalvende hand van Pomerol Tongue.
In combinatie weekdag en biefstuk / patat gekozen voor een simpele wijn, L'Enclos 2009.

Deze "budget" Pomerol, zoals ik het ongewild smalend noem, is toch iets gegroeid bij de vorige keer.
Bij het ontkurken en eerste glazen heb ik direct mooie Merlot in de mond, mooi sappig, maar niet groots.
Vreemd genoeg in de mond al een beetje tertiaire gevoel, de rijpheid is hier niet echt meer aanwezig.
Wel een balans van geïntegreerde tannines, beetje boerse finesse ook, maar een beetje anoniem.

Maar met de tijd gaat dit eerder richting linkeroever ... meer tabak, meer gedroogd fruit, flink wat hout.

Vreemde wijn - maar voor een Pomerol onder de 20 Euro meer dan interessant en P/K meer dan ok !

Mathijs

When in doubt ... drink Pomerol !


Ga naar locatie: