Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Domaine Thierry et Pascale Matrot
10-12-2012, 02:33 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 10-12-2012 om 02:37 PM door Mt.)
Bericht: #1
Domaine Thierry et Pascale Matrot
Meursault 2008, Domaine Thierry et Pascale Matrot:

Schitterende extraverte neus met peer, amandelen, limoen, venkel, krijt, honing. (vintage Meursault) Mond is al even knap met een voortreffelijk evenwicht (ananas in de afdronk/ viscositeit). Onder de indruk van deze villages!!

Match deze middag: Stukje pur porc salami, comté en brood.

"There is a reason why people have unhealthy obsessions with Burgundy (...)." (Clark Z. Terry)
10-12-2012, 04:34 PM
Bericht: #2
RE: Domaine Thierry et Pascale Matrot
(10-12-2012 02:33 PM)Matten schreef:  Meursault 2008, Domaine Thierry et Pascale Matrot:

Schitterende extraverte neus met peer, amandelen, limoen, venkel, krijt, honing. (vintage Meursault) Mond is al even knap met een voortreffelijk evenwicht (ananas in de afdronk/ viscositeit). Onder de indruk van deze villages!!

Match deze middag: Stukje pur porc salami, comté en brood.

Ter plaatse gekocht vrees ik?

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
10-12-2012, 05:07 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-12-2012 om 01:21 AM door Mt.)
Bericht: #3
RE: Domaine Thierry et Pascale Matrot
Nope, Doc bracht een flesje van bij Mostade mee (30.5 euro) Wink.

"There is a reason why people have unhealthy obsessions with Burgundy (...)." (Clark Z. Terry)
26-12-2012, 06:13 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 26-12-2012 om 06:31 PM door doc.)
Bericht: #4
RE: Domaine Thierry et Pascale Matrot
Meursault Charmes 2008

Heel lichtjes gekurkt maar de wijn was nog zeer te appreciëren. Mineraal, licht boterige toets, rijpe peer, stoofappel, iets groenigs venkel (? cfr Matten's TN), limoen. Fruitig in de mond, fris, goeie tensie, wat vettig. Bescheiden in nieuw hout, een stijl waarvan ik hou. Het volgende flesje ga ik toch ook wat karaf geven. De wijn bloeide na een tijd heel mooi open.

Buvez du vin et vivez joyeux !
12-04-2013, 12:53 AM
Bericht: #5
RE: Domaine Thierry et Pascale Matrot
Meursault 2010

Opvallend strogele kleur voor deze jeugdige wijn. Zuivere, pure aroma's, mineraal, pompelmoeszeste, rijpe peer, boter, wat ananas. De houtlagering is zeer bescheiden. Een wijn met spanning, diepte, heel fris en rijk geschakeerd! Zal uiteraard aan complexiteit winnen binnen enkele jaren. Benieuwd naar de Premiers !

Buvez du vin et vivez joyeux !
13-10-2013, 02:11 PM
Bericht: #6
RE: Domaine Thierry et Pascale Matrot
Charmes 2008

Deze keer een ontgoocheling. Stoofperen en niks meer. Vlak, kort. Weinig dimensie. Bizar.

Buvez du vin et vivez joyeux !
23-05-2022, 08:28 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 23-05-2022 om 08:41 PM door FRANCISPICCART.)
Bericht: #7
RE: Domaine Thierry et Pascale Matrot
Monthélie 2018 - Domaine Matrot
Nog niet veel van dit domein gedronken, maar wat ik al geproefd heb was wel altijd goed. Deze Monthélie is gemaakt van oude stokken, wat toch ietwat diepgang in smaak geeft. Framboos, rode bessen en cassis. Later wat violet. Dit is vol, vlezig en kruidig maar met erg zachte en nobele tannines.
Dit spreekt me wel aan want dit is een fijn glas wijn, een pure Pinot naar mijn hart!


Bijlagen Afbeeldingen
   
23-05-2022, 08:56 PM
Bericht: #8
RE: Domaine Thierry et Pascale Matrot
Ook nog niets verkeerds van gedronken. Beide kleuren hebben een stijl die me aanspreekt. Hoop er eens op bezoek te kunnen

Kleinschalige importeur van voornamelijk Franse wijn. Houdt van klassieke wijnen
13-08-2022, 08:18 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 13-08-2022 om 08:19 PM door FRANCISPICCART.)
Bericht: #9
RE: Domaine Thierry et Pascale Matrot
Auxey-Duresses 2018 - Domaine Matrot
Na enkele glazen Petitjean-Pienne Brut Nature nog zin in een lekkere, zachte, niet overdreven tanninerijke pinot die ik fris kon schenken bij deze wel overdreven temperaturen. Mijn oog viel op een Auxey-Duresses van Matrot. Onmiddellijk gescoord bij de wederhelft. Ik had ook niet minder verwacht want dit valt voor mij zeker bij het type "charmante" wijnen.
Nu reeds zeer aantrekkelijk in zijn jeugd met veel rood fruit, vooral kers, absoluut weinig houtimpressie en een vol ronde aantrekkelijke mondvulling. Niet veel bij nadenken, gewoon ervan genieten, zo hoort het.


Bijlagen Afbeeldingen
   


Ga naar locatie: