Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Château Capdet - Listrac-Médoc
02-10-2013, 07:45 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 02-10-2013 om 10:51 PM door Mt.)
Bericht: #1
Château Capdet - Listrac-Médoc
Château Capdet 2005 - Listrac-Médoc:

Ik kocht een aantal flessen van deze jaargang enkele jaren terug in Auchan. ik weet niet meer hoeveel ik betaalde. Toen in elk geval een zeer betaalbare wijn. (Zeker minder dan 10 euro geloof ik. 8,5 euro?)

Eerder al eens een flesje ontkurkt maar bleek niet zo toegankelijk. Typisch 2005: zeer rijp in de jeugd en daarna structuur (tannine en zuren) die de kop opsteekt - schitterend bewaarpotentieel. Deze avond een beetje karaf gegeven en de wijn bloeide open. Mooie klassieke Bordeaux-neus, smakelijk, lengte, nog altijd rijpe maar niet versmolten tannine en mooie frisheid. Wat zou ik graag deze wijn nog eens proeven een jaar van nu en twee jaar van nu en... . Pas op: dit is geen grote wijn maar klassieke Médoc (lichtjes stug), die waarschijnlijk door het uitstekende jaar iets extra heeft. Misschien binnen 3 à 4 jaar mooi versmolten en zeer smakelijk bij een lamskoteletje. (Maar ik zal het niet kunnen verder vertellen: mijn flesjes zijn inmiddels op.)

"There is a reason why people have unhealthy obsessions with Burgundy (...)." (Clark Z. Terry)
25-08-2021, 11:09 PM
Bericht: #2
RE: Château Capdet - Listrac-Médoc
Ik dronk van deze wijn de 2015. Vrij elegante wijn. Zowel in de neus als in de mond. Vooral rood fruit. Nog wat tannine die nog moet versmelten. Voor sommigen zal dit wat materie missen, maar dit is een wijn die voor mij Bourgondische trekken had. Mooi!

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
25-08-2021, 11:28 PM
Bericht: #3
RE: Château Capdet - Listrac-Médoc
(25-08-2021 11:09 PM)Olivier schreef:  Ik dronk van deze wijn de 2015. Vrij elegante wijn. Zowel in de neus als in de mond. Vooral rood fruit. Nog wat tannine die nog moet versmelten. Voor sommigen zal dit wat materie missen, maar dit is een wijn die voor mij Bourgondische trekken had. Mooi!

Haha, de wijnen van de streek aan t ontdekken? Big Grin

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
26-08-2021, 07:59 AM
Bericht: #4
RE: Château Capdet - Listrac-Médoc
(25-08-2021 11:28 PM)vinejo schreef:  
(25-08-2021 11:09 PM)Olivier schreef:  Ik dronk van deze wijn de 2015. Vrij elegante wijn. Zowel in de neus als in de mond. Vooral rood fruit. Nog wat tannine die nog moet versmelten. Voor sommigen zal dit wat materie missen, maar dit is een wijn die voor mij Bourgondische trekken had. Mooi!

Haha, de wijnen van de streek aan t ontdekken? Big Grin

Inderdaad, deze schenken ze in onze b&b.

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)


Ga naar locatie: