Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Marchesi de' Frescobaldi
30-11-2014, 09:17 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 10-10-2015 om 08:25 PM door Kris G.)
Bericht: #1
Marchesi de' Frescobaldi
Marchesi de' Frescobaldi Chianti Rùfina Nipozzano Riserva 2009 in het glas, tja, wat moet nen mens open doen den dag achter het TFT-geweld Rolleyes redelijke atypische kleur (geen bruin kantje van de Sangiovese) fruitige wijn met vrij lage zuren, niet de grote body of structuur, dus toch iets om eerder wat jong te drinken, maar geen haast bij, binnen 1 à 2 jaar op zijn best denk ik, hun top cuvée zal misschien meer op bewaring gericht zijn? dit is de op één na beste cuvée, ik kan me volledig aansluiten met de median 88 score op CT

het leven is te kort om slechte wijn te drinken
10-08-2015, 09:05 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 12-08-2015 om 11:35 PM door Benz.)
Bericht: #2
Chianti Rufina Nipozzano Riserva 2007, Marchesi de Frescobaldi.
Vanavond deze Chianti 2007 in het glas. Wijn 1 uurtje op voorhand geopend, kurk in uitstekende staat. Mooie kersenrode kleur. Zeer mooie neus van rood fruit. In de mond een zeer mooie zachte evenwichtige prachtige wijn die perfect op dronk is Slurp. Mooie afdronk ook! 90 cheers

Save water drink wine!
12-08-2015, 10:39 PM
Bericht: #3
RE: Marchesi de' Frescobaldi Chianti Rùfina Nipozzano Riserva
2009 nog eens in het glas, eerst 10 min in den diepvries gestoken en met goed resultaat : deed het fris heel goed : mooie en fruitige easy drinkwijn, ik geef hem opnieuw 88 als score, een goed gemaakte wijn zonder franjes, liever zo dan een mislukte of geforceerde poging om er iets van te proberen maken dat er toch niet in zit

het leven is te kort om slechte wijn te drinken
13-08-2015, 09:12 AM
Bericht: #4
RE: Chianti Rufina Nipozzano Riserva 2007, Marchesi de Frescobaldi.
Volgens mij hoort dit dus hier:

http://www.vinejo.freebb.be/thread-3791.html
13-08-2015, 03:53 PM
Bericht: #5
RE: Marchesi de' Frescobaldi Chianti Rùfina Nipozzano Riserva
thank you Vinogans, samengevoegd!

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
10-10-2015, 08:31 PM
Bericht: #6
RE: Marchesi de' Frescobaldi
titel van topic even aangepast zodat alles van dat huis hier kan besproken worden

deze avond, gezien de score op CT, met een bang hart de 2010 van de Marchesi de Frescobaldi Castel Giocondo Campo ai Sassi Rosso di Montalcino ontkurkt

een mooi voorbeeld van een Sangiovese wijn : goed in balans met aangename zuurtjes en mooi fruit, ik geef hier met alle plezier een 88 score aan, die median 82 score op CT kan ik toch niet plaatsen, de 90 van Galloni is ook wel overdreven, maar dan in de andere richting (begint Galloni aan de Parker-ziekte te lijden?), JS 87 en WE 89

het leven is te kort om slechte wijn te drinken
12-10-2015, 10:13 AM
Bericht: #7
RE: Marchesi de' Frescobaldi
(10-10-2015 08:31 PM)Kris G schreef:  begint Galloni aan de Parker-ziekte te lijden?

Lijkt me een combinatie van factoren te zijn:

- hij is bij Parker begonnen natuurlijk en kan nu niet dadelijk een heel andere kant uit gaan want dan raken zijn 'volgers' in verwarring :-)

- hoe hoger de punten die je geeft, hoe meer kans dat je geciteerd wordt als de recensent van de wijn. Vermits hij redelijk "nieuw" is met z'n vinous, heeft hij wat pub nodig... En als je dan moet opboksen tegen een suckling voor wie 96 een normale score begint te worden, heb je wel een probleem :-) - langs de andere kant, wie gelooft suckling nog? ;-)

Aan de andere kant vind ik dat Galloni wel een deftige smaak heeft in sangiovese. Enkel overdrijft hij met z'n punten indien hij een goed voorbeeld ervan vindt, dus ja.
12-10-2015, 07:27 PM
Bericht: #8
RE: Marchesi de' Frescobaldi
(12-10-2015 10:13 AM)Vinogan(s) schreef:  
(10-10-2015 08:31 PM)Kris G schreef:  begint Galloni aan de Parker-ziekte te lijden?

Lijkt me een combinatie van factoren te zijn:

- hij is bij Parker begonnen natuurlijk en kan nu niet dadelijk een heel andere kant uit gaan want dan raken zijn 'volgers' in verwarring :-)

- hoe hoger de punten die je geeft, hoe meer kans dat je geciteerd wordt als de recensent van de wijn. Vermits hij redelijk "nieuw" is met z'n vinous, heeft hij wat pub nodig... En als je dan moet opboksen tegen een suckling voor wie 96 een normale score begint te worden, heb je wel een probleem :-) - langs de andere kant, wie gelooft suckling nog? ;-)

Aan de andere kant vind ik dat Galloni wel een deftige smaak heeft in sangiovese. Enkel overdrijft hij met z'n punten indien hij een goed voorbeeld ervan vindt, dus ja.

Geen kat gelooft Suckkel nog.
Hoewel, voor 1 wijn maak ik een uitzondering:
Hij gaf 2 wijnen van vintage 2012 Bordeaux 98 punten: Ausone en... l if.
Le Pin kreeg 97 punten
En vermits ik nog een flesje l If 2012 heb liggen wil ik m graag geloven Cool

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
28-11-2015, 11:21 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 28-11-2015 om 11:35 PM door Benz.)
Bericht: #9
RE: Marchesi de' Frescobaldi
Vanavond de instapwijn van dit huis in het glas Rémole Toscane IGT 2013. Vernoemd naar Villa de Rémole, het oude huis van de familie Frescobaldi. Een blend van 85% Sangiovese en 15% Cabarnet Sauvignon. Kleur heel licht robijnrood. Neus van rood fruit, kersen, aalbessen en ook wat kruiden. In de mond een heel lichte zachte sappige wijn met veel rood fruit en mooie frisse zuren. Korte afdronk. Mooi huiswijntje voor nog geen 10 Euro.

Save water drink wine!
08-05-2020, 10:16 AM
Bericht: #10
RE: Marchesi de' Frescobaldi
Gisteren voor de 1e maal deze wijn in het glas gekregen. Gorgona 2017.
Had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Lastig te vinden. Totale productie net 4000 flessen. de wijn wordt geproduceerd op een gevangeneneiland (enige in Europa blijkbaar) voor de kust van Toscane door gedetineerden die lange veroordelingen hebben en een opleiding wijnbouw hebben gevolgd. De wijn is eigendom van Marchesi de' Frescobaldi en zij betalen de gedetineerden ook een salaris. Op het etiket vind je info mbt de flora en fauna op het eiland. Mooie kisten ook.

Gorgona 2017: 50% Vermentino en 50% Ansonica. Zeer frisse wijn. Citrus, Oceaan, kalk, vuursteen. Enorm kruidig. Wat een mineraliteit. Krijg zin in kreeft! prachtige lengte. De wijn ontwikkelt zich in het glas en toont wisselende impressies. Wow! I'm impressed. Drink hem uit een groot glas. 96/100


Bijlagen Afbeeldingen
   

Iedere Steak onder 500 gram is Carpaccio
Handelaar in High-end wijnen
08-05-2020, 07:32 PM
Bericht: #11
RE: Marchesi de' Frescobaldi
(08-05-2020 10:16 AM)Vinoco schreef:  Gisteren voor de 1e maal deze wijn in het glas gekregen. Gorgona 2017.
Had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Lastig te vinden. Totale productie net 4000 flessen. de wijn wordt geproduceerd op een gevangeneneiland (enige in Europa blijkbaar) voor de kust van Toscane door gedetineerden die lange veroordelingen hebben en een opleiding wijnbouw hebben gevolgd. De wijn is eigendom van Marchesi de' Frescobaldi en zij betalen de gedetineerden ook een salaris. Op het etiket vind je info mbt de flora en fauna op het eiland. Mooie kisten ook.

Gorgona 2017: 50% Vermentino en 50% Ansonica. Zeer frisse wijn. Citrus, Oceaan, kalk, vuursteen. Enorm kruidig. Wat een mineraliteit. Krijg zin in kreeft! prachtige lengte. De wijn ontwikkelt zich in het glas en toont wisselende impressies. Wow! I'm impressed. Drink hem uit een groot glas. 96/100
Wat een leuke verhaal! Wijn als symbool voor vrijheid. Ik ben wat verder gaan inlezen over deze wijn door jouw post. Ik zet deze op mijn verlanglijst! Bedankt voor de inspiratie :-)


Ga naar locatie: