|
Lagrange (Pomerol)
|
|
15-03-2015, 11:23 AM
|
|||
|
|||
|
Lagrange (Pomerol)
Een vergeten fleske, teruggevonden toen ik mijne nieuwe wijnkast aant vullen was.
Lagrange Pomerol 1998 Muffe neus, niet uitnodigend... de fles dan maar even laten genieten van zijn eerst verse hap lucht. In de neus wat leder en tabak, qua smaakpallet bleef hij eveneens wat teleurstellen. Bezig aan de afdaling, tertiaire smaken op kop, fruit was absoluut niet meer in het peleton te bespeuren... finaal besluit, zijn mooiste jaren heeft hij waarschijnlijk een tijd geleden al gehad, komt niet meer goed. Oude Brdx heeft mij steeds kunnen bekoren maar voor deze Pomerol was zijn talent waarschijnlijk bij de geboorte nooit goed genoeg geweest om zich te kunnen meten met het betere Pomerol werk. |
|||
|
15-03-2015, 11:26 AM
|
|||
|
|||
|
RE: Lagrange (Pomerol)
Ik dacht vorig jaar de 2008 te hebben geproefd, maar geen TN genomen jammer genoeg.
When in doubt ... drink Pomerol ! |
|||
|
05-06-2026, 08:56 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-06-2026 om 09:22 AM door Rik Martens.)
|
|||
|
|||
|
Ch. Lagrange 2009
A.C. Pomerol 100% Merlot M.P. Ets. Jean-Pierre Moueix 13.5%Vol - Jordaens, een paar veilingen geleden. Oog: ondoorzichtig gekalibreerde robijnrood met dat vermoeden van fluweligheid, zo eigen aan Pomerol. Neus: begin tertiair, ons imaginaire truffelvarken heeft de bosgrond omgewoeld en ruikt inderdaad een paar zwammen. Maar er zijn voldoende krieken en bessen ter compensatie. Mond: zacht, versmolten, goed evenwicht, nog wat tannine maar ruim in molligheid en zuren. Aangenaam mondgevoel. Geen Trotanoy of La Fleur-Pétrus, maar degelijk gemaakt door een overprofessionele instelling als J.P. Moueix. Ch. Lagrange zou mee in de deal gezeten hebben, toen Moueix in de jaren vijftig Trotanoy overkocht. P.S. 2009 was het jaar dat Jean-Pierre Moueix op 90-jarige leeftijd overleed. |
|||
|
05-06-2026, 11:12 AM
|
|||
|
|||
(05-06-2026 08:56 AM)Rik Martens schreef: Ch. Lagrange 2009 Altijd wat onderbelicht, de Lagrange uit Pomerol. Blijft ook relatief betaalbaar. Moueix werd dus 90 Zó ongezond zal wijn dan toch niet zijn.
Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans) |
|||
|
|

Zó ongezond zal wijn dan toch niet zijn.