Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lilian & Sophie Bauchet - fleurie
16-07-2017, 03:10 PM
Bericht: #1
Lilian & Sophie Bauchet - fleurie
Lilian kocht het château des Bachelards in 2008 en onmiddellijk werd overgegaan tot biologische wijnbouw. Op het domein maakt men drie Fleuries, één Moulin à Vent en dan nog een Beaujolais Villages. Dit alles beslaat zo'n 7 ha wijngaard.
Behalve de Moulin à Vent die 1gr SO2 krijgt worden alle andere wijnen sulfietloos gemaakt.

L'Herbe Folle assemblage van jaargang '12 t.e.m. '16.
Gamay zoals ik die heel graag heb!

Fruitig , sappig , met veel diepgang.
Zuren die mooi door het sap snijden.
Beetje mineraliteit , zeer lekker.

Heart lekker...
16-07-2017, 11:05 PM
Bericht: #2
RE: Lilian & Sophie Bauchet - fleurie
(16-07-2017 03:10 PM)gertjeuh schreef:  Zuren die mooi door het sap snijden

thumbsup

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
19-07-2017, 12:20 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-07-2017 om 12:20 PM door wvd.)
Bericht: #3
RE: Lilian & Sophie Bauchet - fleurie
(16-07-2017 03:10 PM)gertjeuh schreef:  Lilian kocht het château des Bachelards in 2008 en onmiddellijk werd overgegaan tot biologische wijnbouw. Op het domein maakt men drie Fleuries, één Moulin à Vent en dan nog een Beaujolais Villages. Dit alles beslaat zo'n 7 ha wijngaard.
Behalve de Moulin à Vent die 1gr SO2 krijgt worden alle andere wijnen sulfietloos gemaakt.

L'Herbe Folle assemblage van jaargang '12 t.e.m. '16.
Gamay zoals ik die heel graag heb!

Fruitig , sappig , met veel diepgang.
Zuren die mooi door het sap snijden.
Beetje mineraliteit , zeer lekker.

Heart lekker...

Hoewel de amfoorwijnen van Rampolla zich nog voorbeeldig gedragen, geloof ik echt niet in sulfietloos. Heerlijk piepjong, maar oxidatie of hergisting liggen op de loer als je de wijnen niet in de frigo bewaart. Na 50 jaar œnologie vind ik dat natuur gedoe een beetje zoiets als creationisme. Heel poëtisch misschien, maar wijn is echt geen natuurproduct, het is een cultuurproduct dat we op zo goed mogelijke wijze trachten te produceren, met niet meer additieven dan nodig.
Ik hoop dat je niet bedoelt dat er 1gr/l gebruikt wordt in de Moulin-à-Vent... Ik denk niet dat zoveel wettelijk toegestaan is.
24-12-2021, 09:28 AM
Bericht: #4
RE: Lilian & Sophie Bauchet - fleurie
Mijn flesje l'herbe folle is ten val geraakt.
De smaakpapillen vieren triomfantelijk de veldslag.
Zalig gewoon.
Had ik toen maar het budget om daar zes flessen van te kopen.


Ga naar locatie: