Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Moncaro, Marche
27-11-2018, 11:23 PM
Bericht: #1
Moncaro, Marche
Onlangs nog eens in de Colruyt gepasseerd, en kan het dan niet laten om een paar italiaanse budgetwijnen in mijn kar te leggen.

Vandaag een Sangiovese geopend van Moncaro uit de Marche, jaargang 2016, en deze gedronken bij een stoofpotje met italiaanse salami, fagioli (bonen), wortel, selder, ui, look en tomaat.

Vino biologico staat op het etiket. Voor zover ik me herinner kostte deze wijn minder dan 5 euro.

Bij het eerste glas tijdens het koken dacht ik "dit kan er net door, maar waarschijnlijk ben ik dit al wat beu van bij het tweede glas". De wijn was echter ook best te genieten tijdens het eten en ook na de maaltijd zonder tegenzin nog een glas van gedronken. Er zit wel een klein zoetje in dat ik niet echt associeer met sangiovese, dus wellicht niet weggelegd voor de echte puristen. Maar toch bij het betere rood dat ik al dronk in deze prijsklasse. Wel best combineren met eten.

Ik heb ook nog een Chianti liggen en een Barbera. Ben eens benieuwd.

I was just, I was just, I was just sitting here thinking
About your kiss and your warm embrace
When the reflection in the glass that I held to my lips baby
Revealed the tears that were on my face
28-11-2018, 10:08 AM
Bericht: #2
RE: Moncaro, Marche
(27-11-2018 11:23 PM)33S schreef:  Ik heb ook nog een Chianti liggen en een Barbera. Ben eens benieuwd.

Ik ben ook benieuwd.

Wat Italiaanse budgetwijnen in de Colruyt betreft, vielen bij mij de Pecorino van Umani Ronchi en de Monica van Santadi in de smaak.
28-11-2018, 11:54 AM
Bericht: #3
RE: Moncaro, Marche
(28-11-2018 10:08 AM)Corto schreef:  
(27-11-2018 11:23 PM)33S schreef:  Ik heb ook nog een Chianti liggen en een Barbera. Ben eens benieuwd.

Ik ben ook benieuwd.

Wat Italiaanse budgetwijnen in de Colruyt betreft, vielen bij mij de Pecorino van Umani Ronchi en de Monica van Santadi in de smaak.

De pecorino van La Valentina is ook heel mooi.

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)


Ga naar locatie: