Welkom, gast!

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Domaine François Raquillet in Mercurey
10-04-2019, 10:30 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-04-2019 om 08:00 PM door FRANCISPICCART.)
Bericht: #1
Domaine François Raquillet in Mercurey
Mercurey Vieilles Vignes 2017 - François Raquillet
Met de recente degustatie van Fre nog in mijn hoofd kwam ik vanavond deze witte Côtes Chalonnaise uit Mercurey van Raquillet tegen op de kaart van een nieuw lokaal restaurantje. Dus niet getreuzeld, proeven!
Was wel verwonderd dat hier nog geen topic over bestond want dit domein heeft toch wel een zekere reputatie van betrouwbaarheid opgebouwd en wordt hier regelmatig aangeraden door forumleden. En inderdaad, dit is meer dan behoorlijk lekker. En 2017? Geen probleem, nu reeds heel toegankelijk. Vol en krachtig, goed gestructureerd met toch wel een behoorlijke houtinvloed maar met voldoende fruit en fijne zuren. Een mooie wijn die voor mij een behoorlijk volumineus kalfsribstuk moest begeleiden.
Kreeg verder nog associaties met dit forum in mijn hoofd want Justin Onclin zat enkele tafeltjes verder te eten. Maar wat was dat nu toch weer? Had het niks te maken met Delhaize of zo, ik weet het niet meer! Wink

Bijlagen Afbeeldingen

11-04-2019, 07:05 PM
Bericht: #2
RE: Domaine François Raquillet in Mercurey
(10-04-2019 10:30 PM)FRANCISPICCART schreef:  Mercurey Vieilles Vignes 2017 - François Raquillet
Met de recente degustatie van Fre nog in mijn hoofd kwam ik vanavond op restaurant deze witte Côtes Chalonnaise uit Mercurey van Raquillet tegen op de kaart van een nieuw lokaal restaurantje. Dus niet getreuzeld, proeven!
Was wel verwonderd dat hier nog geen topic over bestond want dit domein heeft toch wel een zekere reputatie van betrouwbaarheid opgebouwd en wordt hier regelmatig aangeraden door forumleden. En inderdaad, dit is meer dan behoorlijk lekker. En 2017? Geen probleem, nu reeds heel toegankelijk. Vol en krachtig, goed gestructureerd met toch wel een behoorlijke houtinvloed maar met voldoende fruit en fijne zuren. Een mooie wijn die voor mij een behoorlijk volumineus kalfsribstuk moest begeleiden.
Kreeg verder nog associaties met dit forum in mijn hoofd want Justin Onclin zat enkele tafeltjes verder te eten. Maar wat was dat nu toch weer? Had het niks te maken met Delhaize of zo, ik weet het niet meer! Wink

De naam is me bekend maar nog nooit gedronken.
Wat je schrijft over de houdbaarheid van deze wijnen lijkt me plausibel. Toch las ik onlangs op LpdV een TN van de 2005 van Dureuil die door Oliv omschreven werd als “Un Grand vin”
De mindere prestatie kon bij mij ook wel wat aan de jaargang liggen (het wat dunne 2013).
However, ze zijn jong zó lekker dat laten ouderen inderdaad soms geen optie is ;-)

PS Onclin, waw...
Toch een beetje zoals een filmliefhebber die aan een tafel naast hem een bekend regisseur ziet zitten...
Niet even durven “storen”?

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
11-04-2019, 09:30 PM
Bericht: #3
RE: Domaine François Raquillet in Mercurey
(11-04-2019 07:05 PM)vinejo schreef:  De naam is me bekend maar nog nooit gedronken.
Wat je schrijft over de houdbaarheid van deze wijnen lijkt me plausibel. Toch las ik onlangs op LpdV een TN van de 2005 van Dureuil die door Oliv omschreven werd als “Un Grand vin”
De mindere prestatie kon bij mij ook wel wat aan de jaargang liggen (het wat dunne 2013).
However, ze zijn jong zó lekker dat laten ouderen inderdaad soms geen optie is ;-)

PS Onclin, waw...
Toch een beetje zoals een filmliefhebber die aan een tafel naast hem een bekend regisseur ziet zitten...
Niet even durven “storen”?

Ja, Raquillet is toch wel de moeite waard om eens te proeven. Zit voor mij net onder Dureuil en Joblot.
En M. Onclin heb ik natuurlijk niet gestoord tijdens zijn eten. Maar ik zie die vriendelijke man wel eens regelmatig in het weekend want we hebben dezelfde slager en groentenwinkel. Maar dan houdt de vergelijking op, vrees ik.

Ga naar locatie: