|
WOLF BLASS ´BLACK LABEL´McLaren Valley
|
|
12-05-2010, 10:04 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12-05-2010 om 10:18 AM door vinejo.)
Bericht: #1
|
|||
|
|||
|
WOLF BLASS ´BLACK LABEL´McLaren Valley
Even geknipt en geplakt waar het thuis hoort:
WOLF BLASS ´BLACK LABEL´McLaren Valley 1999 De neus is even luxueus als de verpakking. Heerlijk. Je blijft hieraan ruiken. Een wolk van specerijen, cassis, chocolade, laurier, vanille, munt, eucalyptus. Pure after eight. Beetje nieuw leder ook. Je blijft eraan ruiken. Of zei ik dat al? De mond is van een iets minder niveau dan de neus, blijft bijzonder lekker maar is wat eenvormig, ik mis hier wat complexiteit. Op het eind toch mooie zuren. Afdronk is lang en fris. Besluit: Bijzonder mooie wijn, maar wel redelijk typisch Australië- mist ietwat verfijning. Kan volgens mij wel nog verbeteren (en mss ontwikkelen zoals de schitterende Clarendon 1994 die ik onlangs proefde). Edoch, aan de oorspronkelijke prijs, 35 euro koop ik me liever een flesje Calon Ségur 2006. (wat ik net heb gedaan, thanks, bert )
Drink wijn, vriend, want de tijd is een onverbiddelijke vijand Drink wijn, Je hebt nog eeuwen om te slapen Omar Khayyam |
|||
|
12-05-2010, 05:19 PM
Bericht: #2
|
|||
|
|||
|
RE: WOLF BLASS ´BLACK LABEL´McLaren Valley
Gisteren ook een flesje open gedaan. Aan 8 euro en waar koopje, zelfs aan 16 euro goed te doen.
Ik vind dit voor een australische wijn zelfs zeer interssant, al mist hij inderdaad wat raffinement, maar de blend maakt hem toch iets minder eendimensionaal dan vele van zijn continentgenoten.
|
|||
|
12-10-2010, 08:26 PM
Bericht: #3
|
|||
|
|||
|
Blind geschonken aan Bert en Gerten (stond wel al 2 dagen open). Commentaren waren: 'hoog in zuren', 'moet nog getemd worden', ' er is zo een specifieke geur die domineert', 'moet nog wat liggen om te versmelten'.
Punten: 84 en 88 Drink wijn, vriend, want de tijd is een onverbiddelijke vijand Drink wijn, Je hebt nog eeuwen om te slapen Omar Khayyam |
|||
|
12-10-2010, 08:44 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12-10-2010 om 08:48 PM door dr_magooo.)
Bericht: #4
|
|||
|
|||
|
Vind hem vooral lekker wat fris geschonken (12°C). Minder vermoeiend vooral, minder alcohol in de neus. En de zuren kwamen mooier naar voor. Wat lichtvoetiger, de overheersende eucalyptus komt er wat minder uit. Iets wat mij wel kan storen. Koala's hé...
Buvez du vin et vivez joyeux ! |
|||
|
12-10-2010, 09:56 PM
Bericht: #5
|
|||
|
|||
|
Bij echt zware wijnen schenk ik ze ook iets frisser en inderdaad minder vemoeiend
|
|||
|
11-17-2011, 11:45 PM
Bericht: #6
|
|||
|
|||
|
nog eens nen 1999 ontkurkt (en de kurk er in één stuk uitgekregen
), dit is toch heavy stuff ze en begint nog maar met moeite op dronk te komenik wou hem nu direct na die Rutini eens drinken omdat ze bijna dezelfde blend hebben, de Wolf Blass heeft wel iest meer Syrah in vlg met die Rutini, die Wolf Blass is wel 4 klassen beter, natuurlijk wel een groot leeftijdsverschil tussen die 2 (2008 <> 1999), nog 2 flessen liggen en daar ga ik toch nog even afblijven denk ik toch een 90-score voor mij, nogal bombastische stijl, maar het is toch echt wel kwaliteit het leven is te kort om slechte wijn te drinken |
|||
|
12-03-2011, 07:12 PM
Bericht: #7
|
|||
|
|||
|
Vandaag ook deze wijn voor de 2e maal gedronken en hoewel ( of doordat) deze wijn wat hoger in zoetheid gaat toch al meer dan een halve fles van soldaat gemaakt. Eucalyptus en houtinvloeden zijn mooi geïntegreerd. Top-fles voor de prijs.
koen
De smaak van een goede wijn wordt lang nadat de prijs vergeten is, nog herinnerd. (Hubrecht Duijker) |
|||
|
|

)

Ik vind dit voor een australische wijn zelfs zeer interssant, al mist hij inderdaad wat raffinement, maar de blend maakt hem toch iets minder eendimensionaal dan vele van zijn continentgenoten.
), dit is toch heavy stuff ze en begint nog maar met moeite op dronk te komen
koen