Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Primeurs 2012 - Bordeaux - Exclusief!
20-04-2013, 02:43 PM
Bericht: #1
Primeurs 2012 - Bordeaux - Exclusief!
Hugo Verstraeten, Steven Verstraeten, Guy Noppe en huissommelier Nicolas kennis hebben het genoegen gehad om vorige week de primeurs van 2012 te gaan degusteren in Bordeaux. Wij hebben deze wijnen stuk voor stuk geproefd op het kasteel zelf.

Het jaar 2012 zal niet de geschiedenis ingaan als een topjaar. De weersomstandigheden waren niet al te best in dit jaar. Strenge slechte winter, weinig zon in de belangrijkste maanden, en bijna geen druppel regen in de maand augustus. 2012 is niet het jaar van het terrior, maar het jaar van de wijnmaker. Als de wijnboer door het jaar veel en goed werk heeft verricht in de wijngaarden, levert hem dit toch nog een goed product af.


** Zonder fouten gemaakt
*** Goede lekkere wijn
****Zeer goede wijn
***** Uitmuntend goed product (topwijn)

Maandag 8/04/2013


De wijnen van Bernard Magrez
Château Pérenne (Graves, wit) 30% sauvignon blanc, 40% semillion, 30% sauvignon gris
Erg agresief , vol zuren, lange afdronk. Kleine toets van geroosterd brood in de eerste impressie daarna veel geuren van citrusvruchten.
Score: **

Château La Tour Carnet (Haut Médoc, rood) 51% merlot,40% cabernet s., 6% cabernet f. 3% petit verdot
Klein bittertje bij de aanzet van de wijn; heel gesloten weinig fruitgeuren in de neus. Meer een florale aanzet.
Score **

Château Les CLos Haut Peyraguey (Suaternes) 95% semillion 5% muscadelle
Op en top sauternes! Mooi samenspel van semillion en muscadelle, in de neus krijgen we de geur van gedroogde steenvruchten zoals pêche en abrikoos. Zeer mooie elegante afdronk.
Score ****

Château Pape Clement (graves,wit) 55% sauvignon Blanc, 30% semillion, 15% sauvignon gris
Een directe aanval op je geurpallet. Een combinatie van groene appel, witte pompelmoes, daarna gevolgd door een explosie van citrusvruchten. Blijft zeer lang hangen in de mond. Prachtig werk geleverd door de oenologen!
Score *****

Château Tour Blanche (Médoc, rood) 70% merlot, 30% cabernet s.
Deze wijn is gemaakt van stokken van minstens 35 jaar oud. Beetje zoete aanzet, daarna veel geuren van jong rood fruit. Zware tannines, maar wel in harmonie met de wijn. Deze wijn heeft een lang bewaarpotentieel.
Score ***

Château Perenne (Médoc, rood) 90% merlot, 10 cabernet s.
Prachtige volle neus, vol jong rood fruit. Beetje gekonfijt. Geuren van aardbei, framboos, rode bes… Mooie licht purper kleur, tannines zijn mooi versmolten met het sap.
Score ****

Château Fombrauge (St-Emilion Grand Cru, rood) 90% merlot, 9% cabernet f., 1% cabernet s.
Mooie geuren, zowel de 1ste als de 2de impressie. Knappe geuren van violet, cassis, en veel zwart fruit, de merlot komt hier echt volledig naar boven. Voor een zachte prijs hebt u een prachtige wijn in uw kelder liggen.
Score ****

Château Pape Clement (Graves, rood) 50% cabernet s., 45% merlot, 3% petit verdot;2% cabernet f.
Toetsen van rood fruit, daarna geuren van cacao, leder, een echte zware Graves neus. Tikkeltje gekruid. Geen topjaar voor deze wijn.
Score ****

Domaine de Chevalier (Pessac-Leognan, wit) 70% sauvignon blanc, 30% semillion
Kalk, veel mineralen, sauvignon blanc komt goed tot uiting in deze wijn. De typische Pessac geur (petroleum), leuke frisse toetsen van Franse eik. Na het walsen komt de wijn volledig open, met vel florale geuren. 2 jaar laten liggen en je hebt een schitterende witte wijn.
Score *****

Domaine de Chevalier (Pessac-Leognan, rood) 65% cabernet s., 30% merlot, 5% petit verdot
Munt, vanille, een echte krachtpatser. Heel kruidig, tikkeltje gerookt. Na het walsen veranderd de vanille in geuren van geroosterd brood. Dikke volle tannines, die toch perfect opwegen tegen de zuren.
Score *****

Château Magneau (Graves, wit)
Prachtige lichtgele kleur, zeer krachtige mineralen. Mooie sterke intenties van exotisch fruit. De semillion rond de zuren van de sauvignon Blanc perfect af.
Dit is een vrij goedkope wijn, prijs kwaliteit heb je hier een schitterende wijn voor. Direct drinkbaar.

Dinsdag 9/04/2013

Château Calon Segur (St-Estèphe, rood) 57% merlot, 40% cabernet s., 2% cabernet f., 1% petit verdot.
Dikke tranen, veel alcohol in het glas. De alcohol verbloemt een beetje de fruitgeuren, na veel walsen krijgen we lichte toetsen van zwart fruit. En daarna lichte geuren van rijp rood fruit.
Score ***

La Dame de Montrose (St-Estèphe, rood) 2de wijn van chateau Montrose
Eerst heel gesloten, na het walsen krijgen we niet zoveel fruitgeuren, meer cassis en leder in de neus, stevige body, en zware tannines.
Score ***

Château Montrose (St-Estèphe, rood) 37% merlot, 57% cabernet s., 5% cabernet f. 1% petit verdot
Beetje gerookt, kleine intenties van munt. Na het walsen krijgen we een mooie structuur van jonge rode bosvruchten. De zuren ondersteunen de krokante tannines. In de mond nog vrij stroef.
Score ****

Château Phélan Ségur (St-Estèphe, rood) 50% cabernet s. 50% merlot
Tabak, pruimen, leder, harde geuren. De cabernet overheerst de merlot, leuke soepele afdronk. Voor een zachte prijs heb je een leuke goede wijn met naam in je kelder liggen.
Score ****

Château Haut-Bages Libéral (Pauillac rood)
Directe aannval van de merlot, geurt naar rood fruit in zijn jeugd, mooi ondersteund door de zuren. Al vrij zacht om te drinken, ik denk als je hem nog 3 à 4 jaar rust gunt, dat je een super lekkere wijn hebt.
Score ****

Château Lynch-Moussas (Pauillac, rood)
Vergelijkbaar met Haut-Bages Libéral, maar in de 1ste impressive iets meer munt in de neus.
Score ****

Château Pichon- longueville Baron(Pauillac, rood) 20% merlot, 80%
Prachtige neus!!! (nu al) Aardbei, kersen, framboos, daarna zwart fruit en leder toetsen, schitterende wijn, maar we zijn niets anders gewoon van de makers van Pichon.
Score *****

Château Pontet Canet (Pauillac, rood) 65% cabernet s., 30% merlot, 4% cabernet f., 1% petit verdot
Weeral een topwijn, dit chateau is echt op weg om bij de absolute top te horen, op de wijngaarden rijden ze hier rond met paard en kar om deze niet te beschadigen, dat noem ik nu nog eens respect voor de ondergrond!!!
Mooie impressies van gerijpt fruit, versmolten met pruimen en tabak geuren, zware maar toch geen scherpe tannines.
Hou deze jongens in het oog!!!
Score *****

Château Lynch-Bages (Pauillac, rood) 71% cabernet s., 26% merlot, 1% petit verdot, 2% cabernet f.
Zwarte bes, goed rijpe kers, de kleine percentage merlot geeft de wijn een mooie ronding. Ook beetje violet in de neus, sappige krokante taninnes.
Score ****

Les Blanc De Lynch-Bages (Bordeaux Blanc) 60% sauvignon Blanc, 27% semillion, 13% muscadelle
Deze witte wijn mag niet de appelatie naam Pauillac dragen, want de Franse wet laat niet toe dat in Pauillac witte wijn gemaakt word. Daarom staat op de fles “Bordeaux Blanc” vermeld.
Acacia, heel veel bloemen in de neus die magistraal overgaan in geuren van pompelmoes, citroen en ander agrum toetsen. Prachtige lange en vettige afdronk.
Wat is dit een topwijn!!! Dit is de beste witte wijn die ik in die week geproefd heb. En is nog betaalbaar ook.
Dikke proficiat aan de makers van dit juweel.
Score ***** (ik zou zelfs 6 sterren willen geven)

Château La Mission Haut Brion (Graves, rood) 62% merlot, 38% cabernet S.
2de wijn van chateau Haut Brion, fraaie rode wijn die rap op dronk zal zijn, de merlot doet hier goed zijn werk en geeft een zeer fruitige aanzet, vooral rood fruit.
Score ***

Château Haut Brion (Graves, rood) 62,5% merlot, 32,5% cabernet s. 2% cabernet f. 3% petit verdot
In het begin heel gesloten maar na het walsen komt er een enorm bouqet vrij. Een bouqet van rode vruchten, bes, kers, aardbei, daarna, frivole toetsen van eik, beetje ceder. De geuren combinaties lijken maar niet te stoppen, fluweel zachte tannines. Dit is Haut Brion op zijn top, deze is zijn plaats bij de 5 groten op Aarde zeker waard!!!
Score *****

Château La Mission Haut Brion Blanc (Graves,wit) 84% semillion, 16% sauvignon blanc
Ik had eerst een beetje schrik voor het hoge percentage semillion, maar alle moet geproefd worden, wat een witte wijn, florale aanzet(vooral witte bloemen) frisse zuren, zeker en vast geen lange zuren, de sauvignon geeft er een grote toets van citrus geuren aan, en dan de finale… gewoon onbeschrijfelijk, dit is goden werk.
Veel beter dan zijn grote broer!!
Score *****

Château Haut Brion (Graves, Blanc) 45%semillion, 55% sauvignon blanc
Ook een zeer goede witte wijn, maar zijn kleine broer heft dat net iets extra, de basis geuren komen op hetzelfde neer als bij La Mission.
Score ****

Meer? Klik hier

Beter kan een afsluiter niet zijn, ze verrassen ons op Chateau Latour met een fles van 1995, dit is een droom die uitkomt, dit is een van de best geëvolueerde wijnen die ik ooit gedronken heb.
Met dank aan Hugo en Steven Vestraeten, zaakvoerders van Wijnen Tkasteeke, en ook dank aan Guy Noppe voor de uiterst interessante gespreken over wijn.

Nicolas kennis ( sommelier Wijnen Tkasteelke)

Dag 1 was een succes, maar ook de andere dagen!!! Klik hier
20-04-2013, 02:53 PM
Bericht: #2
RE: Primeurs 2012 - Bordeaux - Exclusief!
Citaat:Château Pontet Canet - Hou deze jongens in het oog!!!

waarschijnlijk omdat niemand die kent en ze nu dus nog lekker goedkoop zijn?
20-04-2013, 04:15 PM
Bericht: #3
RE: Primeurs 2012 - Bordeaux - Exclusief!
(20-04-2013 02:53 PM)Olivier schreef:  
Citaat:Château Pontet Canet - Hou deze jongens in het oog!!!

waarschijnlijk omdat niemand die kent en ze nu dus nog lekker goedkoop zijn?

applaus

Met alle respect; Hier worden natuurlijk al de 'groten der aarde' besproken, weinig 'diversiteit' in kwaliteit en steeds top scores.
Ik wacht vol verlangen naar de betaalbare middenklasseSlurp
20-04-2013, 08:56 PM
Bericht: #4
RE: Primeurs 2012 - Bordeaux - Exclusief!
thank you voor dit heerlijke verslag, Rutger. Heel interessant leesvoer. Benieuwd naar de prijzen voor dit millésime.

Buvez du vin et vivez joyeux !
20-04-2013, 10:41 PM
Bericht: #5
RE: Primeurs 2012 - Bordeaux - Exclusief!
(20-04-2013 02:53 PM)Olivier schreef:  
Citaat:Château Pontet Canet - Hou deze jongens in het oog!!!

waarschijnlijk omdat niemand die kent en ze nu dus nog lekker goedkoop zijn?

Château Pontet Canet?

Nog nooit van gehoord.Sleepy
Is die lekker?Wink

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
20-04-2013, 10:47 PM
Bericht: #6
RE: Primeurs 2012 - Bordeaux - Exclusief!
(20-04-2013 10:41 PM)don quichotte schreef:  
(20-04-2013 02:53 PM)Olivier schreef:  
Citaat:Château Pontet Canet - Hou deze jongens in het oog!!!

waarschijnlijk omdat niemand die kent en ze nu dus nog lekker goedkoop zijn?

Château Pontet Canet?

Nog nooit van gehoord.Sleepy
Is die lekker?Wink

Ik ga daar toch ook eens naar op zoek denk ik. Vooraleer ie bekend wordt en Parker hem ontdekt!

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
22-04-2013, 04:40 PM
Bericht: #7
RE: Primeurs 2012 - Bordeaux - Exclusief!
Binnenkort komt de prijslijst op de website! Zeker in het oog houden zou ik zo zeggen.

Pontet-Canet... zullen nog meer aan belangstelling winnen in de toekomst!
Die van 2008 was top... score van parker gekregen van 96/100...
Kijk hier maar eens bij de pontet-canet
http://www.wijnen-tkasteelke.be/search/pontet+canet/

Groetjes
22-04-2013, 04:54 PM
Bericht: #8
RE: Primeurs 2012 - Bordeaux - Exclusief!
(20-04-2013 10:47 PM)vinejo schreef:  
(20-04-2013 10:41 PM)don quichotte schreef:  
(20-04-2013 02:53 PM)Olivier schreef:  
Citaat:Château Pontet Canet - Hou deze jongens in het oog!!!

waarschijnlijk omdat niemand die kent en ze nu dus nog lekker goedkoop zijn?

Château Pontet Canet?

Nog nooit van gehoord.Sleepy
Is die lekker?Wink

Ik ga daar toch ook eens naar op zoek denk ik. Vooraleer ie bekend wordt en Parker hem ontdekt!

Waar is de tijd dat ik er nog 5 euro voor betaalde Cool
22-04-2013, 04:58 PM
Bericht: #9
RE: Primeurs 2012 - Bordeaux - Exclusief!
verkeerd geprijsd dan toch ... of per glas Wink

Hoe vaker je proeft des te meer je ontdekt, hoe meer je ontdekt hoe groter het genot....
22-04-2013, 05:01 PM
Bericht: #10
RE: Primeurs 2012 - Bordeaux - Exclusief!
[quote='koen' pid='36173' dateline='1366642705']
verkeerd geprijsd dan toch ... of per glas Wink
[/quote
Voor 5 euro moogt ge er normaal es naar kijken, was inderdaad een prijsvergissing (jaartal 2005 applaus)
22-04-2013, 05:25 PM
Bericht: #11
RE: Primeurs 2012 - Bordeaux - Exclusief!
(22-04-2013 04:40 PM)Rutger Heyninck schreef:  Binnenkort komt de prijslijst op de website! Zeker in het oog houden zou ik zo zeggen.

Pontet-Canet... zullen nog meer aan belangstelling winnen in de toekomst!
Die van 2008 was top... score van parker gekregen van 96/100...
Kijk hier maar eens bij de pontet-canet
http://www.wijnen-tkasteelke.be/search/pontet+canet/

Groetjes

Alweer wat bijgeleerd! Dank u Rutger, dank u!!
Hopelijk volgen er nog vele gouden tips over onbekendere Chateaux! respect

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
22-04-2013, 05:26 PM
Bericht: #12
RE: Primeurs 2012 - Bordeaux - Exclusief!
De prijzen voor 2012 zullen weer een pak 'redelijker' liggen...
22-04-2013, 07:06 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-04-2013 om 07:08 PM door jr02.)
Bericht: #13
RE: Primeurs 2012 - Bordeaux - Exclusief!
(22-04-2013 05:26 PM)Rutger Heyninck schreef:  De prijzen voor 2012 zullen weer een pak 'redelijker' liggen...

Een 'pak redelijker' blijkt dan ongeveer max 30% minder dan 2011 te zijn... is dit genoeg om weer Bordeaux 'en primeur' te kopen?
Kleine berekening;
Ons befaamde 'Pontet Canet'
2011= 92€
Dus de Pontet Canet 2012 zou dan ongeveer 64€ moeten kosten...we'll seeHuh
http://www.wine-searcher.com/m/2013/04/2...-into-gear
22-04-2013, 08:34 PM
Bericht: #14
RE: Primeurs 2012 - Bordeaux - Exclusief!
Is er eigenlijk al nieuws bekend over de algemene kwaliteit van 2012? Ik heb hier en daar horen waaien dat het niet al te denderend zou zijn... Iemand al ergens iets vernomen?
22-04-2013, 08:38 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-04-2013 om 08:39 PM door Terretoir.)
Bericht: #15
RE: Primeurs 2012 - Bordeaux - Exclusief!
(22-04-2013 08:34 PM)Jean schreef:  Is er eigenlijk al nieuws bekend over de algemene kwaliteit van 2012? Ik heb hier en daar horen waaien dat het niet al te denderend zou zijn... Iemand al ergens iets vernomen?

Wel Jean, ik ben hier ook al effe naar op zoek. Aangezien dit ons trouwjaar is zou'k er graag een aantal van willen opslaan om elk jaar op de trouwdag te openen... Lees veel tegenstrijdigheden hierover.

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere
22-04-2013, 08:51 PM
Bericht: #16
RE: Primeurs 2012 - Bordeaux - Exclusief!
(22-04-2013 05:01 PM)de populist schreef:  [quote='koen' pid='36173' dateline='1366642705']
verkeerd geprijsd dan toch ... of per glas Wink
[/quote
Voor 5 euro moogt ge er normaal es naar kijken, was inderdaad een prijsvergissing (jaartal 2005 applaus)

Ik heb nog oudere jaargangen liggen van Pontet Canet met drie zwarte strepen erop. Dit was een markering die mijn Delhaize toen toepaste voor de duurdere flessen. Rolleyes
Drie strepen betekende de prijsklasse van 300 tot 399 BF of maximaal een slordige 10 Euro.
Gezondheid.Wink

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
22-04-2013, 11:37 PM
Bericht: #17
RE: Primeurs 2012 - Bordeaux - Exclusief!
Voor wie info wou over 2012 Bordeaux:

http://www.jancisrobinson.com/articles/a201304181.html

http://www.decanter.com/bordeaux-2012/en...e-overview

http://www.thedrinksbusiness.com/2013/04...hard-sell/

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
23-04-2013, 09:24 AM
Bericht: #18
RE: Primeurs 2012 - Bordeaux - Exclusief!
(22-04-2013 08:51 PM)don quichotte schreef:  
(22-04-2013 05:01 PM)de populist schreef:  [quote='koen' pid='36173' dateline='1366642705']
verkeerd geprijsd dan toch ... of per glas Wink
[/quote
Voor 5 euro moogt ge er normaal es naar kijken, was inderdaad een prijsvergissing (jaartal 2005 applaus)

Ik heb nog oudere jaargangen liggen van Pontet Canet met drie zwarte strepen erop. Dit was een markering die mijn Delhaize toen toepaste voor de duurdere flessen. Rolleyes
Drie strepen betekende de prijsklasse van 300 tot 399 BF of maximaal een slordige 10 Euro.
Gezondheid.Wink

Mijn eerste jaargang was 1990 aan 480 BEF denk ik ... zucht

Hoe vaker je proeft des te meer je ontdekt, hoe meer je ontdekt hoe groter het genot....
23-04-2013, 10:41 AM
Bericht: #19
RE: Primeurs 2012 - Bordeaux - Exclusief!
De algemene kwaliteit van 2012 kan men vergelijken met die van 2008.

Geen toppertje

Life & wine goes glass in hand...
23-04-2013, 01:53 PM
Bericht: #20
RE: Primeurs 2012 - Bordeaux - Exclusief!
(22-04-2013 11:37 PM)vinejo schreef:  Voor wie info wou over 2012 Bordeaux:

http://www.jancisrobinson.com/articles/a201304181.html

http://www.decanter.com/bordeaux-2012/en...e-overview

http://www.thedrinksbusiness.com/2013/04...hard-sell/

Interessant, bedankt, Jo!
23-04-2013, 07:35 PM
Bericht: #21
RE: Primeurs 2012 - Bordeaux - Exclusief!
(22-04-2013 11:37 PM)vinejo schreef:  Voor wie info wou over 2012 Bordeaux:

http://www.jancisrobinson.com/articles/a201304181.html

http://www.decanter.com/bordeaux-2012/en...e-overview

http://www.thedrinksbusiness.com/2013/04...hard-sell/


Merci Jo!

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere
24-04-2013, 04:30 PM
Bericht: #22
RE: Primeurs 2012 - Bordeaux - Exclusief!
De eerste prijzen zijn bij ons binnengekomen...

75cl - 2012 - Château Lafite - Rothschild €453,75
75cl - 2012 - Château Mouton Rothschild €332,75
75cl - 2012 - Carruades de Lafite €133,10
75cl - 2012 - Le Petit Mouton de Rothschild €96,80

Voor diegene die interesse hebben, de komende weken zullen hier steeds producten bijkomen;
http://www.wijnen-tkasteelke.be/primeurs-2012/

Life & wine goes glass in hand...
24-04-2013, 10:32 PM
Bericht: #23
RE: Primeurs 2012 - Bordeaux - Exclusief!
en tweede dochter is geboren in dat topjaar 2012.
Gewoon geweldig in Bordeaux, alles kopen wat je maar kan vastkrijgen!

Wine is sunlight , held together by water !
24-04-2013, 11:04 PM
Bericht: #24
RE: Primeurs 2012 - Bordeaux - Exclusief!
(24-04-2013 10:32 PM)Venne schreef:  ..........................
Gewoon geweldig in Bordeaux, alles kopen wat je maar kan vastkrijgen!

Dat meen je toch niet.nono
Voor die flessen betaal ik nog geen 100 Euro.

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
24-04-2013, 11:11 PM
Bericht: #25
RE: Primeurs 2012 - Bordeaux - Exclusief!
jawel don, maar ge hebt gelijk ...max €100 per fles voor die topkwaliteit :-)

Wine is sunlight , held together by water !
24-04-2013, 11:14 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 24-04-2013 om 11:24 PM door don quichotte.)
Bericht: #26
RE: Primeurs 2012 - Bordeaux - Exclusief!
(23-04-2013 10:41 AM)Rutger Heyninck schreef:  De algemene kwaliteit van 2012 kan men vergelijken met die van 2008.

Geen toppertje

Wat moet ik daar eigenlijk uit besluiten?

In 2008 waren er een aantal goede zelfs zeer goede Bordeaux wijnen.

vb: Pontet Canet 2008 is top.Cool

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
25-04-2013, 12:31 AM
Bericht: #27
RE: Primeurs 2012 - Bordeaux - Exclusief!
(24-04-2013 11:14 PM)don quichotte schreef:  
(23-04-2013 10:41 AM)Rutger Heyninck schreef:  De algemene kwaliteit van 2012 kan men vergelijken met die van 2008.

Geen toppertje

Wat moet ik daar eigenlijk uit besluiten?

In 2008 waren er een aantal goede zelfs zeer goede Bordeaux wijnen.

vb: Pontet Canet 2008 is top.Cool

thumbsup

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
25-04-2013, 12:42 PM
Bericht: #28
RE: Primeurs 2012 - Bordeaux - Exclusief!
(24-04-2013 04:30 PM)Rutger Heyninck schreef:  De eerste prijzen zijn bij ons binnengekomen...

75cl - 2012 - Château Lafite - Rothschild €453,75
75cl - 2012 - Château Mouton Rothschild €332,75
75cl - 2012 - Carruades de Lafite €133,10
75cl - 2012 - Le Petit Mouton de Rothschild €96,80

Voor diegene die interesse hebben, de komende weken zullen hier steeds producten bijkomen;
http://www.wijnen-tkasteelke.be/primeurs-2012/

Toch precies een lichte prijsdaling?

Voor de rest => Gek?
25-04-2013, 12:44 PM
Bericht: #29
RE: Primeurs 2012 - Bordeaux - Exclusief!
(25-04-2013 12:42 PM)Jean schreef:  
(24-04-2013 04:30 PM)Rutger Heyninck schreef:  De eerste prijzen zijn bij ons binnengekomen...

75cl - 2012 - Château Lafite - Rothschild €453,75
75cl - 2012 - Château Mouton Rothschild €332,75
75cl - 2012 - Carruades de Lafite €133,10
75cl - 2012 - Le Petit Mouton de Rothschild €96,80

Voor diegene die interesse hebben, de komende weken zullen hier steeds producten bijkomen;
http://www.wijnen-tkasteelke.be/primeurs-2012/

Toch precies een lichte prijsdaling?

Voor de rest => Gek?

Sowieso, Jean. Ik denk dat ze in Bordeaux met de handen in het haar zitten. En met de onverkochte 2011 s in de kelder...

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
25-04-2013, 01:56 PM
Bericht: #30
RE: Primeurs 2012 - Bordeaux - Exclusief!
2012 wordt goedkoper dan 2011 maar die prijsdaling wordt gerelativeerd wanneer je vergelijkt met de prijzen van 2008... Zie hier:
http://www.blog.liv-ex.com/2013/04/borde...recap.html

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)


Ga naar locatie: