Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 2
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Château de Beaucastel - Châteauneuf-du-Pape
04-01-2011, 10:26 PM
Bericht: #1
Château de Beaucastel - Châteauneuf-du-Pape
Om de geboorte van zijn eerste zoon te vieren, ontkurkte mijn maat in de materniteit een wijn. Als trotse peter mocht ik een glas Beaucastel '97 heffen. Eerste keer dat ik niet misselijk ben geworden in een ziekenhuis Rolleyes.

Mooie wijn, ook al had hij net iets te warm. Dat zorgde voor wat storende alcohol in de zeer aromatische neus. (na het uitschenken rook de hele kamer naar Beaucastel Smile) Wilde neus met rood bosfruit, leder, kruiden en nog veel meer. (complex maar geen notities) Mooie versmolten mond, warm, maar met genoeg zuren en nog wat tannine. (92pp)

"There is a reason why people have unhealthy obsessions with Burgundy (...)." (Clark Z. Terry)
04-01-2011, 10:34 PM
Bericht: #2
RE: Château de Beaucastel - Châteauneuf-du-Pape
(04-01-2011 10:26 PM)Matten schreef:  . (na het uitschenken rook de hele kamer naar Beaucastel Smile)

Big Grin beter dan animale toetsen hé
Inderdaad een beetje zonde om een Beaucastel te drinken aan het kraambed... maar ik zou hem toch ook verkiezen boven de zoveelste Cava uit de Colruyt... Slurp

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
04-01-2011, 10:59 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 04-01-2011 om 11:01 PM door Mt.)
Bericht: #3
RE: Château de Beaucastel - Châteauneuf-du-Pape
Ah ja, was dat nog vergeten te vermelden: zeer animaal, maar 't zal die kleinen geweest zijn. Vinejo, je hebt dat goed geroken Big Grin.
Die cava stond daar ook klaar, maar hij kent mij al een beetje Smile.

"There is a reason why people have unhealthy obsessions with Burgundy (...)." (Clark Z. Terry)
04-01-2011, 11:35 PM
Bericht: #4
RE: Château de Beaucastel - Châteauneuf-du-Pape
Er is Cava die çava is maar er is er heel veel die nie ....
Beaucastel aan het kraambed , was precies een vlotte bevalling :-) waarschijnlijk speciaal voor de toffe peter gedaan! :-)

Wine is sunlight , held together by water !
05-01-2011, 01:08 AM
Bericht: #5
RE: Château de Beaucastel - Châteauneuf-du-Pape
Zo wil ik nog peter worden Smile. Nu nog een babyborrel..

"There is a reason why people have unhealthy obsessions with Burgundy (...)." (Clark Z. Terry)
05-01-2011, 03:43 PM
Bericht: #6
RE: Château de Beaucastel - Châteauneuf-du-Pape
Veel chocolade in neus en mond herinner ik mij nu.

"There is a reason why people have unhealthy obsessions with Burgundy (...)." (Clark Z. Terry)
05-01-2011, 08:59 PM
Bericht: #7
RE: Château de Beaucastel - Châteauneuf-du-Pape
(05-01-2011 03:43 PM)Matten schreef:  Veel chocolade in neus en mond herinner ik mij nu.

Zeker dat het genen Rochefort 12 was? Big Grin woeha
06-01-2011, 06:39 PM
Bericht: #8
RE: Château de Beaucastel - Châteauneuf-du-Pape
Ik ben geen kenner Smile.

"There is a reason why people have unhealthy obsessions with Burgundy (...)." (Clark Z. Terry)
07-01-2011, 12:25 AM
Bericht: #9
RE: Château de Beaucastel - Châteauneuf-du-Pape
@bert , straf.... nam juist een slok .. en tis toch wel den 10 zeker... chocola ... ik dacht al :-)

Wine is sunlight , held together by water !
25-01-2011, 11:35 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-01-2011 om 11:36 AM door Tom.)
Bericht: #10
RE: Château de Beaucastel - Châteauneuf-du-Pape
Beaucastel 2007 (rood)

Vorige week werden door Doc en mezelf de twee Beaucastel’s, rood en wit, van het (volgens nonkel Bob) Rhone-topjaar 2007 voor de eerste maal geproefd. De TN van de witte laat ik over aan Doc.
De TN van de rode dan.
De kleur is karmijnrood. Ook egaal wat erop wijst dat de wijn nog niet ver gevorderd is. Dat karmijnrode zou de proever op het verkeerde been kunnen zetten. Immers, zowel boeket als smaak hebben niets met rode vruchten gemeen. Het zijn daarentegen de zwarte vruchten die de wijn domineren. In de neus evenzeer zoethout met na grondig walsen hinten van tabak. Wel nog serieus alcoholisch. Maar zonder twijfel, zoals bij elke topwijn geldt ook hier: je zou er uren aan blijven ruiken.
De smaak wordt dus ook gekenmerkt door zwart fruit (cassis, ed), samen met een enorme kruidigheid daarbij aangevuld met wat chocolade en prachtige soepele tannines. Niets van enige wrangheid of droogtrekkende tannines te bespeuren. Wat mij persoonlijk enorm aansprak was het ultieme satijnachtige van het vocht. Een plezier in de mond. Daarnaast ook het perfecte evenwicht tussen kracht en finesse enerzijds en fruit en zuren anderzijds.
De afdronk is ontzettend lang en aangenaam.
Deze fles kost om en bij de 55 euro en verschaft een intens genot. Al wie er ook meerdere exemplaren van gekocht heeft kan ik aanraden om nu al eens een geschikt moment uit te kiezen om te ontkurken. ’t Is de moeite!
Kwotatie: 95+

The quality of a wine lies in the second half of the bottle.
25-01-2011, 01:48 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-01-2011 om 01:54 PM door doc.)
Bericht: #11
RE: Château de Beaucastel - Châteauneuf-du-Pape
Beaucastel 2007 (wit)

Met Tom geproefd op weliswaar een ander moment dan de rode. De blend van de witte is als volgt : 80% Rousanne, 15% Grenache Blanc, 5% Bourboulenc en wat Clairette en Picardin. Lichtgele kleur, zeer florale neus (witte bloemen en linde) ,tevens abrikoos, wat ananas. Mond is vettig maar niet zo vol , misschien wat gesloten. Laag in zuren en vooral geel fruit. Niet zo makkelijke wijn om proefnotitie van te maken vonden we, gaf 'm niet zo vlot. We vermoedden dat de wijn inderdaad z'n gesloten faze aan het ingaan is. Dit is blijkbaar gekend bij de witte Beaucastel, zou ongeveer tot 8 jaar kunnen duren. Afspraak binnen enkele jaren dus, we stelden ons toch wat vragen bij de P/Q...(55 euro). De rode kon ons duidelijk meer bekoren.

Buvez du vin et vivez joyeux !
26-01-2011, 12:02 AM
Bericht: #12
RE: Château de Beaucastel - Châteauneuf-du-Pape
Heb ook al regelmatog dat P/Q vraagje gehad bij witte C9DP... maar waarschijnlijk alles ook veel te jong gedronken?

Wine is sunlight , held together by water !
26-01-2011, 12:07 AM
Bericht: #13
RE: Château de Beaucastel - Châteauneuf-du-Pape
(26-01-2011 12:02 AM)Venne schreef:  Heb ook al regelmatog dat P/Q vraagje gehad bij witte C9DP... maar waarschijnlijk alles ook veel te jong gedronken?
Mee oppassen, eerste 2 of 3 jaar, dan opbergen ergens in hoekje kelder...

Buvez du vin et vivez joyeux !
15-06-2011, 09:41 AM
Bericht: #14
RE: Château de Beaucastel - Châteauneuf-du-Pape
Van onze degustatie 9/06/2011, klassewijn
Carl
19. Beaucastel 2001 (C9dP) : rood fruit, chocolade, rozijn, satijn, tomatensoep
Jo
19. Beaucastel 2001 (C9dP) :Dit was dé allermooiste wijn van de avond, dronk m al eerder maar toen was iet te bruut, te onevenwichtig. Nu was ie zooo fijn en lang en gracieus... ongelooflijk, zowart de mooiste ch9 die ik dronk.
venne, zie je wel:
http://wijnliefhebbers.skynetblogs.be/ar...logie.html
Koen
19. Beaucastel 2001 (C9dP) : hier was ik heel benieuwd naar en hij stelde niet teleur: rood fruit, rozijntjes, chocola en nog andere dingen. In de mond elegantie, fraîcheur en een enorme afdronk. Dit zit bij de top van de avond.

Hoe vaker je proeft des te meer je ontdekt, hoe meer je ontdekt hoe groter het genot....
10-01-2012, 11:47 PM
Bericht: #15
RE: Château de Beaucastel - Châteauneuf-du-Pape
Iemand de 2009 ergens al eens geproefd?
Weet dat dit eigenlijk nog veeeel te vroeg is, maar zou leuk zijn om de evolutie zo te kunnen waarnemen?
Heb er 1tje van liggen maar zonde om deze nu al open te doen volgens mij...
12-01-2012, 11:19 AM
Bericht: #16
RE: Château de Beaucastel - Châteauneuf-du-Pape
Inderdaad zonde denk ik - mss beginnen met Coudoulet..? Wink

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
12-01-2012, 11:28 AM
Bericht: #17
RE: Château de Beaucastel - Châteauneuf-du-Pape
(12-01-2012 11:19 AM)vinejo schreef:  Inderdaad zonde denk ik - mss beginnen met Coudoulet..? Wink


pfff, ga'k weeral wijn moeten kopen Wink
kheb allessinds een mailtje gestuurd naar 1jour1vin op aanraden van een forumlid om wat beaucastel bij te bestellen, mss nog een flesje daarvan bijvoegen Smile
12-01-2012, 01:10 PM
Bericht: #18
RE: Château de Beaucastel - Châteauneuf-du-Pape
Zeker Coudoulet proberen Wink.

"There is a reason why people have unhealthy obsessions with Burgundy (...)." (Clark Z. Terry)
12-01-2012, 02:46 PM
Bericht: #19
RE: Château de Beaucastel - Châteauneuf-du-Pape
owkey, ik kende de site en de werking ervan dus niet en snap nu waar ze hun naam vandaan halen... Smile

Ik was te laat....

Ondertussen heb ik al iets anders gekocht aangezien ik nergens geen Beaucastel C9DP meer kon vinden hier in de buurt! Heb derstraks een Vacqueyras vastgehad maar heb toch maar voor iets totaal anders gekozen. Jullie reply's zijn me ook ontgaan toen ik er binnenstond omdat ik overstelpt was met zoveel lekkers in die kelder...

Dus het zal voor een andere keer zijn, die er zeker gaat komen!
Bedankt heren wijnliefhebbers Smile
12-01-2012, 04:57 PM
Bericht: #20
RE: Château de Beaucastel - Châteauneuf-du-Pape
Ik heb me net lid gemaakt. Ik probeer ook een mailtje, wie weet.
12-01-2012, 08:51 PM
Bericht: #21
RE: Château de Beaucastel - Châteauneuf-du-Pape
(12-01-2012 04:57 PM)BrunoB schreef:  Ik heb me net lid gemaakt. Ik probeer ook een mailtje, wie weet.

keep us updated! Cool
13-01-2012, 10:07 AM
Bericht: #22
RE: Château de Beaucastel - Châteauneuf-du-Pape
Helaas ...
"Bonjour Mr Bouckaert, Nous sommes désolé, mais il n'est plus possible de passer commande lorsqu'une vente est clôturée.
Merci de votre compréhension
Bien cordialement
L'équipe 1J1V"
13-01-2012, 10:43 AM
Bericht: #23
RE: Château de Beaucastel - Châteauneuf-du-Pape
Wat zijn jullie ervaringen met 1J1V? Bestelling en levering.
thank youRolleyes
13-01-2012, 11:12 AM
Bericht: #24
RE: Château de Beaucastel - Châteauneuf-du-Pape
Wat mij betreft goede communicatie en levering.

Hoe vaker je proeft des te meer je ontdekt, hoe meer je ontdekt hoe groter het genot....
13-01-2012, 12:06 PM
Bericht: #25
RE: Château de Beaucastel - Châteauneuf-du-Pape
Nog niets kunnen bestellen wegens te laat, had ongeveer dezelfde mail gekregen als hierboven. Maar dit lijkt me zeer goed!

Eind januari, begin februari komt de Guigal erop te staan.

quote uit mail:
Par ailleurs, nous vous proposerons une vente E Guigal fin janvier début
février.

Les frais de port pour la Belgique sont de 12.90 euros.
13-01-2012, 01:10 PM
Bericht: #26
RE: Château de Beaucastel - Châteauneuf-du-Pape
Ik bestelde al een paar keer zonder problemen. Eénmaal kwam er een pakje niet toe. Ik mailde 1j1v - en een paar dagen nadien stond het voor m'n deur. Ik kreeg van hen de boodschap dat ze 't gingen opsporen of geld terug in 't slechtste geval. De leverkosten vind ik goed meevallen. En 't zijn absoluut goede prijzen. Dus positief advies.

Buvez du vin et vivez joyeux !
13-01-2012, 02:52 PM
Bericht: #27
RE: Château de Beaucastel - Châteauneuf-du-Pape
Die portkosten wegen wel door als je maar 1 fles per keer kan bestellen. Weet iemand of kan bufferen tot het de moeite is om te verzenden?
13-01-2012, 03:03 PM
Bericht: #28
RE: Château de Beaucastel - Châteauneuf-du-Pape
Volgens mij niet mogelijk, 1j1v stockeert niet. De wijn gaat rechtstreeks van het domein naar Bordeaux en vandaar wordt alles verder verzonden.

Buvez du vin et vivez joyeux !
13-01-2012, 03:12 PM
Bericht: #29
RE: Château de Beaucastel - Châteauneuf-du-Pape
De bestellingen zijn dikwijls ook maar beperkt, van de Beaucastel's C9DP kon ik er max 3 flessen van bestellen...
13-01-2012, 03:20 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 13-01-2012 om 03:21 PM door doc.)
Bericht: #30
RE: Château de Beaucastel - Châteauneuf-du-Pape
(13-01-2012 03:12 PM)De Canter schreef:  De bestellingen zijn dikwijls ook maar beperkt, van de Beaucastel's C9DP kon ik er max 3 flessen van bestellen...

Een mens heeft soms ook drinkflesjes nodig, die kun je er bij bestellen en zo kom je toch nog aan een pakketje kwaliteit en onmiddellijk plezier.

Buvez du vin et vivez joyeux !


Ga naar locatie: